کاپیتان فیروزه‌ای‌پوشان در ژاپن از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد

اروگوئه دیگر فورلان ندارد

فوتبال اروگوئه با او بزرگ شد. آن روز‌ها که نه لوئیس سوآرز بود که با گازهایش هنر فوتبالیش را به نمایش بگذارد و نه کاوانی که تیم‌های بزرگ جهان برای به خدمت گرفتنش جنگ و جدال داشته باشند. دیه‌گو فورلان بود که فوتبال این کشور را که تاریخش می‌گفت دو قهرمانی در جام جهانی در کارنامه دارد دوباره به فوتبال دنیا معرفی کرد.
کد خبر: ۷۷۹۹۲۷

فورلان را با آن شوت‌های وحشتناک می‌توان به یاد آورد. یکی از آن بازیکنانی که پای چپ و راست برایش فرقی نمی‌کرد، یک بازیکن دوپای واقعی. توپ که مقابلش می‌افتاد، کار دروازه‌بان تمام بود. دیه‌گو ادامه یک نسل فوتبالی بود؛ هم پدرش و هم پدربزرگش از بزرگ‌ترین بازیکنان زمان خود البته در سطح فوتبال اروگوئه محسوب می‌شدند، اما خودش تبدیل به اسطوره آن کشور شد. روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشت. به منچستر رفت اما در دو فصل فقط ده گل زد تا همه بگویند تمام شده است. به ویارئال رفت و آقای گل شد تا نشان دهد پاهای هنرمندش هنوز هم توانمند است... اما آن پاها گویا قرار است، از خط پایان عبور و خداحافظی کند.

به گزارش فیفا، دیه‌گو فورلان که باسابقه‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال اروگوئه بود در 112 مسابقه برای این تیم به میدان رفت و 36 گل به ثمر رساند، از دنیای ملی فوتبال خداحافظی می‌کند.

این مهاجم سی و پنج ساله با تیم اروگوئه در سه جام جهانی حضور یافت و این تیم را به قهرمانی در مسابقات کوپا آمریکا در سال 2011 رساند.

وی بعد از خداحافظی از بازی ملی در یک کنفرانس خبری در محل باشگاه سرزو اوزاکای ژاپن گفت: تصمیم بسیار دشواری بود ولی فکر کردم که زمانش فرا رسیده است. هر چیزی یک شروعی و یک پایانی دارد. به نظر من اکنون زمان حضور نسل جدید بازیکنان است.

فورلان در جام جهانی 2010 به عنوان بهترین بازیکن موفق به دریافت جایزه توپ طلا شد و با پنج گل در مسیر صعود اروگوئه به مرحله نیمه‌نهایی، عنوان گلزن برتر مشترک این رقابت‌ها را به دست آورد.

وی با بیان این‌که قصد کنار گذاشتن فوتبال را ندارد، تأکید کرد: به بازنشستگی از فوتبال فکر نمی‌کنم. از نظر جسمانی همچنان در بهترین شرایط قرار دارم.

فورلان که سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد، ویارئال و اتلتیکو مادرید را در کارنامه دارد، در فصل گذشته به همراه تیم سرزو ژاپن از لیگ دسته یک ژاپن سقوط کرد، اما قصد دارد به صعود دوباره این تیم کمک کند.

او آخرین بازی خود برای تیم ملی اروگوئه را نیز در جام جهانی 2014 برزیل مقابل کلمبیا انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها