این در حالی است که بسیاری از مسافران اتوبوسها را افراد سالخوردهای تشکیل میدهند که برای آمدن اتوبوس در ایستگاه مینشینند، اما چون فضایی برای توقف اتوبوس جلوی ایستگاه وجود ندارد، رانندگان مجبور میشوند قبل از رسیدن به ایستگاه یا چند متر پس از آن توقف کنند به همین دلیل افراد سالخورده معمولا این اتوبوسها را از دست میدهند، زیرا نمیتوانند بموقع سوار اتوبوسی شوند که به شکل دوبله در خیابان توقف کرده است به همین دلیل به قول معروف از قافله اتوبوسسواران جا میمانند.
مشکل دیگری که به دلیل رعایت نکردن حریم ایستگاههای اتوبوس از سوی تعدادی از شهروندان ایجاد میشود، بالا رفتن احتمال وقوع حوادث برای مسافرانی است که قصد سوار یا پیاده شده از اتوبوس را دارند، چون زمانی که اتوبوس در محلی بجز ایستگاه توقف میکند احتمال تصادف مسافر با خودرو و موتور سیلکتهای عبوری بیشتر میشود، زیرا راکبان موتورسیکلت و رانندگان وسایل نقلیه احتمال نمیدهند که مسافران در محلی جز ایستگاه اتوبوس قصد سوار شدن یا پیاده شدن داشته باشند.
افزون بر این باید یادآور شد زمانی که رانندگان اتوبوس نتوانند در ایستگاههای در نظر گرفته شده برای آنها توقف کنند باید پاسخگوی نارضایتی مسافران نیز باشند. به همین دلیل سختی دیگری به شغل آنها اضافه میشود این گونه رفتارها ممکن است تمرکز راننده اتوبوس را بههم بریزد و زمینه را برای ایجاد حادثهای ناگوار فراهم کند، به همین دلیل باید از ماموران پلیس راهور خواست با جدیت بیشتری با رانندگان بیمسئولیتی که در ایستگاههای اتوبوس توقف میکنند، برخورد کنند.
این درحالی است که مسئولان با اجرای برنامههای فرهنگی مانند چاپ بروشور یا ساخت کلیپهای آموزشی نیز میتوانند برای کاهش چنین رفتارهای اشتباه برخی شهرنشینان و فرهنگسازی در جامعه قدم بردارند.
آوید طالبیان - گروه جامعه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس سازمان غذا و دارو در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی در گفتوگو با «جامجم» تاکید کرد