سقوط تنیس روی میز ایران در رنکینگ جهانی همچنان با سرعتی فاحش ادامه دارد. فدراسیون در روزهای گذشته مسابقه‌های بین‌المللی فجر را با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی برگزار کرد، اما سقوط ورزشکاران این رشته همچنان در جدول رده بندی فدراسیون جهانی ادامه دارد.
کد خبر: ۷۷۰۰۳۰

فدراسیون جهانی رنکینگ ماه فوریه 2015 را منتشر کرد که سه بازیکن نخست بزرگسال ایران در این رده بندی سقوط کردند. در این رنکینگ مسابقه‌های دهمین دوره جام فجر نوجوانان و جوانان در قزوین محاسبه شده است، اما امتیازات بیست و سومین دوره رقابت‌های جام فجر بزرگسالان لحاظ نشد تا به این ترتیب برترین بازیکنان زن ایران در رنکینگ جهانی حذف شوند.‌ در این رده‌بندی نوشاد عالمیان با شش پله سقوط در مکان نود و هشتم قرار گرفت. نیما عالمیان نیز با هفت پله سقوط رتبه 195 را به خود اختصاص داد و افشین نوروزی سومین بازیکن ایران در رده‌بندی جهان با هشت پله سقوط در جایگاه 199 ایستاد.

میعاد لطفی که در رقابت‌های تورجهانی مجارستان صاحب یک پیروزی و سه شکست شد، صعودی 9 پله‌ای داشت و در رتبه 365 بزرگسالان جهان قرار گرفت. لطفی در رده زیر 21 سال نیز با دو پله صعود در جایگاه 121 جهان و نفر اول ایران قرار گرفت. پوریا عمرانی با شش پله صعود در رده 131 جهان و دوم ایران ایستاد. ‌در رده امیدها هم سروش امیری‌نیا که در سال 2014 به‌عنوان بازیکن جوانان در جام فجر قزوین قهرمان شد با 25 پله صعود در مکان 200 جهان و سوم ایران جای گرفت.

حذف تیم ملی زنان ایران از رنکینگ جهان

در قسمت زنان اوضاع ورزش تنیس روی میز اصلا مناسب نیست. در ماه‌های قبل انتظار می‌رفت این رده‌بندی دچار تغییراتی اساسی شود. ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت سه بازیکن برتر کشورمان از رنکینگ جهانی حذف شدند تا یاسمن یراقچی در دومین رده‌بندی ورزشکاران جهان در سال 2015 با رتبه 483 در صدر ورزشکاران ایران قرار بگیرد. مهشید اشتری نفر دوم کشورمان با 50 پله صعود در رده 603 قرار گرفت و زهرا علوی نیز که از رنکینگ جهانی حذف شده بود به دلیل حضور در رقابت‌های جام فجر قزوین دوباره به رده 610 رنکینگ جهانی بازگشت تا مکان سوم بزرگسالان ایران را در اختیار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها