کتاب کوچولو

‌پیرمرد و بلبل سخنگو‌

«روزی بود و روزگاری؛ یک باغبان با ذوق و خوش سلیقه بود که باغ سبز و خرمی داشت و در آن انواع گل‌های زیبا و خوشبو فراهم آورده بود و هر روز صبح پیش از طلوع آفتاب در کنار چمن‌ها و گل‌ها قدم می‌زد و لذت می‌برد. دوستانش او را «پیر زنده‌دل» می‌نامیدند.
کد خبر: ۷۶۹۰۲۲

صبح یکی از روزها که در باغ قدم می‌زد به بوته گل سرخ رسید و بلبلی را دید که روی یکی از شاخه‌ها نشسته و با نوک خود برگ‌های گل را پیش و پس می‌کند و سر خود را در میان گل فرو می‌برد و آواز می‌خواند و در نتیجه گل پرپر می‌شود و می‌ریزد. با خودش گفت: بلبل حق دارد که گل‌ها را دوست بدارد، اما گل برای تماشا و بوییدن است و...»

نویسنده: سیدابراهیم زمانی

تصویرگر: مریم اکراد

ناشر: اردیبهشت- 1393

قیمت: 2000 تومان

‌میمون‌ها و کرم شب تاب‌

«روزی از روزها در یکی از دره‌های کوهستان البرز خورشید خانم که مثل همه روزهای دیگر مدت زیادی تابیده و خسته شده بود تصمیم گرفت به پشت کوه برود تا کمی استراحت کند و فردا صبح دوباره سرحال و شاداب برگردد‌.

توی این دره بزرگ چند تا میمون زندگی می‌کردند و آن شب هم کار همیشگی‌شان یعنی آزار و اذیت حیوانات دیگر را شروع کردند. یکی از آنها از شاخه‌های درختی بالا رفت و برای جوجه‌هایی که توی لانه روی درخت بودند شکلک در آورد تا آنها را بترساند. جوجه‌های بیچاره وحشت‌زده شروع به جیک جیک کردند. یکی دیگراز میمون‌ها هم جستی زد و بلوط سنجاب را گرفت و به جای دوری پرت کرد و...»

نویسنده: محبوبه خانی‌زاده

تصاویر: آتلیه محمدی‌فر

ناشر: یزدانیار 1392

قیمت: 1500 تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها