فناوری دیجیتال

پنجره خانه باز است!

با ساخت دستگاه دیجیتالی توسط آقای Zachary Nelson و نصب آن بر روی دنده، رانندگان کم تجربه به راحتی‌ می توانند از ماشین های دنده‌ای استفاده کنند.
کد خبر: ۷۶۵۰۶۴
هشدار زمان تغییر دنده ماشین

جام جم کلیک: کمی‌ یادآوری در مورد زمانی‌ که شروع به یاد گرفتن رانندگی‌ کرده‌اید و با عوض کردن غیر حرفه ای‌ دنده ها باعث عصبانیت مربی‌ شده‌اید، خنده را بر لبان شما جاری می‌کند. با گذشت زمان و تمرین زیاد، زمان درست و دقیق برای عوض کردن دنده به صورت ناخود آگاه انجام می‌گیرد.جالب است بدانید که در بسیاری از کشور‌های دیگر عموم مردم از ماشین دنده اتوماتیک استفاده می‌کنند و تجربه استفاده از ماشین دنده‌ای را ندارند.

این‌بار هم دنیای فناوری با گریزی به دنیای اتومبیل و ساخت یک گجت جدید، استفاده از ماشین های دنده‌ای را برای بسیاری از افراد تعلیم ندیده آسان کرده است.با ساخت دستگاه دیجیتالی توسط آقای Zachary Nelson و نصب آن بر روی دنده، رانندگان کم تجربه به راحتی‌ می توانند از ماشین های دنده‌ای استفاده کنند.

زمانی‌ که نیاز باشد دنده ماشین عوض شود، این دستگاه شروع به لرزش می‌کند و راننده را آگاه می‌سازد.با بکارگیری میکروکنترولر Arduino Pro Mini و OpenXC Vehicle Interface در این دستگاه ، سرعت خودرو، شتاب، دور موتور و موقعیت پدال اندازه‌گیری می شوند تا با آنالیز این اطلاعات در صورت نیاز، هشدار عوض کردن دنده صادر شود.طراحی و ساخت این دستگاه بر گرفته از کنترلر Xbox 360 و قابی‌ که توسط پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است، میسر گردیده.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها