فرزندان بکام تحت تاثیر شهرت پدر، معمولی بزرگ نشدند

کودکانی از جنس شهرت و پول

دیوید بکام ستاره‌ای است که پس از بازنشستگی هنوز شمایل کامل یک ستاره را دارد و می‌تواند به راحتی صدر اخبار را به خود اختصاص دهد و همه نگاه‌ها را معطوف به خود کند.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۰
کودکانی از جنس شهرت و پول

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس با دوران درخشانی که در تیم سه شیرها و البته رئال مادرید و بخصوص منچستریونایتد پشت‌سر گذاشت بی‌شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس است، بازیکنی که با ضربات آزاد بی‌نقص خود بارها تور دروازه حریفان را به لرزه درآورد، اما آنچه زندگی دیوید بکام را مورد توجه رسانه‌ها قرار داد فقط هنرش در مستطیل سبز نبود. او پس از ازدواج با ویکتوریا آدامز، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. شهرت دیوید بکام در جهان آنچنان فراگیر است که شهرت وی و همسرش به فرزندان این زوج نیز سرایت کرده است، زوجی که پس از پرنس ویلیام، پادشاه آینده بریتانیا و همسرش کیت میدلتون به عنوان مشهورترین زوج بریتانیایی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند.

دیوید و ویکتوریا سال 1998 میلادی ازدواج کردند و چهار فرزند حاصل این ازدواج است. فرزند نخست این زوج هنری ـ ورزشی سال 99 میلادی به دنیا آمد که یک پسر بود و بروکلین جوزف نام گرفت. سال 2002 و اندکی پس از پایان جام جهانی 2002 کره و ژاپن فرزند دوم دیوید و ویکتوریا به دنیا آمد؛ که این یکی هم پسر بود. این زوج نام پسر دوم خود را رومئو جیمز گذاشتند. بروکلین و رومئو هر دو متولد لندن هستند، اما پسر سوم این زوج مشهور سال 2005 در مادرید به دنیا آمد یعنی زمانی که بکام در رئال‌مادرید بازی می‌کرد. آنها نام پسر سوم را کروز دیوید گذاشتند. بکام‌ها سال 2011 باز هم بچه‌دار شدند، اما فرزند آنها این بار دختر بود تا هم دیوید به آرزویش برسد و هم ویکتوریا. آنها نام عجیب هارپر سون (هارپر 7!) را روی فرزند خود گذاشتند. هارپر سون متولد لس‌آنجلس است.

اما فرزندان خانواده دیوید بکام هرگز مانند کودکان معمولی بزرگ نشدند و نخواهند شد. بروکلین (شانزده ساله)، رومئو (سیزده ساله)، کروز (ده ساله) و هارپر (چهار ساله) آنچنان متاثر از شهرت پدر و مادر خود شده‌اند که اکنون در سنین کودکی و نوجوانی ستاره‌های رسانه‌های عامه‌پسند هستند. در ادامه نگاهی بیشتر به شهرت فرزندان خانواده بکام می‌اندازیم.

بروکلین به دنبال راه پدر

زمانی که بروکلین در سال 99 به دنیا آمد، به دنیا آمدنش به تیتر نخست رسانه‌های انگلیسی تبدیل شد؛ مانند آنچه دو سال پیش هنگام تولد نوه ملکه انگلیس اتفاق افتاد. هر چه باشد بروکلین پسر نخست ستاره محبوب آن زمان فوتبال انگلیس یعنی دیوید بکام بود و از سویی مادری خواننده و مشهور به نام ویکتوریا داشت. بروکلین در اکثر بازی‌های پدرش در اولدترافورد (ورزشگاه اختصاصی منچستریونایتد) با وجود سن کم همراه مادرش حضور داشت و هنگامی که دیوید بچه بغل وارد زمین مسابقه می‌شد لنز تمام دوربین‌ها به سمت او و بروکلین برمی‌گشت. کوچک‌ترین اتفاق در رابطه با بکام و پسرش مورد توجه قرار می‌گرفت بخصوص اگر قرار بود پای مساله مهمی همچون آدم‌ربایی در میان باشد. بروکلین کوچک 18 ماه پس از تولدش طعمه آدم‌ربایان قرار گرفت. هنگامی که او و مادرش در حال خروج از یک فروشگاه بودند، چند تبعه خارجی ساکن انگلیس نزدیک بود او را برای باجگیری از پدرش بربایند، اما همه چیز به خیر گذشت. با این وجود این اتفاق بلوایی در رسانه‌های بریتانیایی برپا کرد.

بروکلین هر چه بزرگ‌تر می‌شد بیشتر رسانه‌ای‌تر می‌شد. پسر ارشد بکام از همان دوران کودکی راه پدر خود را در پیش گرفت و فوتبال را خیلی زود آغاز کرد. او چنان مهارت خود را در فوتبال نشان داد که بکام یک بار گفت پسرش مانند او در زدن ضربات آزاد تبحر دارد. علاقه بروکلین به فوتبال به قدری زیاد بود که برخلاف برادر کوچک‌ترش رومئو تمایلی به حضور در تبلیغات برندهای مختلف پوشاک و لباس نشان نداد. پسر بزرگ دیوید و ویکتوریا با توجه به شهرت بسیار زیاد والدینش بارها مورد توجه کمپانی‌های عظیم پوشاک و لباس قرار گرفت، اما به غیر از چند مورد انگشت‌شمار هرگز نپذیرفت مدل شود. او هدف بزرگ‌تری داشت و به دنبال این بود که واقعا راه پدرش را در فوتبال دنبال کند و به یکی از ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شود. بروکلین البته در این سال‌ها با وجود سن کم حاشیه‌هایی داشته است، مانند دوستی با یک دختر بزرگ‌تر از خود یا اشتغال به گارسونی در یکی از کافی‌شاپ‌های لندن. مادرش ویکتوریا او را از دوستی با آن دختر برای همیشه منع کرد، اما این خود ویکتوریا بود که مقدمات حضور پسرش در یک کافی‌شاپ را فراهم کرد چراکه می‌خواست به پسرش بیاموزد چگونه از همین سنین کم پول دربیاورد و وابسته به ثروت عظیم پدر و مادرش نباشد.

اما بروکلین هنگامی بیشتر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت که به طور اختصاصی در تمرینات تیم لیگ برتری کوئینز پارک رنجرز شرکت کرد و پس از مدتی از آرسنال سر درآورد. ارزیاب‌ها و مربیان تیم‌های پایه‌ای باشگاه آرسنال استعداد بروکلین شانزده ساله را در فوتبال بسیار عالی توصیف کردند تا باشگاه لندنی با بروکلین قرارداد ببندد. ثبت قرارداد پسر ارشد دیوید با آرسنال بسیار پرسر و صدا بود. او به تیمی پیوسته بود که رقیب تیم سابق پدرش یعنی منچستریونایتد بود. بروکلین شانزده ساله اکنون آرسنالی است و امید زیادی به آینده فوتبالی او وجود دارد. آیا او مانند پدرش فوتبالیست بزرگی می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش باید صبر کرد و زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

رومئو، ستاره‌ای برای استیج‌ها

رومئو در میان برادران و تنها خواهرش بیشتر از هر کس دیگری به دیوید شباهت دارد. رومئوی سیزده ساله که همراه دو برادر دیگرش در یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین مدارس لندن درس می‌خواند ستاره بزرگی در دنیای مد و لباس است. رومئو هنگامی به طور جدی مورد توجه برندهای مشهور پوشاک و لباس دنیا قرار گرفت که فقط پنج سال داشت و اکنون در سیزده سالگی یکی از مشهورترین ستاره‌های دنیای تبلیغات است.

دستمزد رومئوی سیزده ساله برای کارهای تبلیغاتی که برای برند معروف «بربری» انجام داده معادل ۴۵ هزار پوند است که مبلغ قابل توجهی برای یک مدل کودک محسوب می‌شود.

شرکت بربری در حالی تصمیم‌گیری برای دستمزد این مدل ـ دومین پسر بکام ـ است و شاید در آینده دستمزد او حتی افزایش هم پیدا کند. چهره جذاب، استایل و انرژی خاص پسر بکام و البته شاید نام خانوادگی‌اش اکثر شرکت‌های مختلف را به همکاری با وی ترغیب می‌کند. البته شرایط دستمزد رومئو باید در اولویت قرار گیرد.

رومئوی کم‌سن و سال بتازگی در یک فیلم تبلیغاتی برای این برند بازی کرده که بشدت سر و صدا کرده است. او با این کلیپ به ستاره بزرگ‌تری تبدیل شده است. تازه‌ترین حضور او در فیلم تبلیغاتی برند بربری که به مناسبت فصل جشن‌های آخر سال تولید شده، بشدت توجه مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. او در این کلیپ مانند یک ستاره بزرگسال در مقابل دوربین درخشیده است. البته او برای نخستین بار نیست که در برابر دوربین برای بازی در یک تبلیغ تلویزیونی بازی می‌کند. البته رومئو در سال‌های اخیر فقط به دلیل مدل بودنش مشهور نشده است. او همانند یک ستاره بزرگسال حاشیه‌های مختص به خودش را دارد. زمانی که او با پیراهن بارسلونا در انظار ظاهر شد یا وقتی به تقلید از پدرش روی گردن خود نام هارپر خواهر کوچک‌ترش را خالکوبی کرد همه متوجه شدند رومئو و حاشیه‌هایش چیزی بیش از یک ستاره سیزده ساله است. با وجود اشتغال زیاد رومئو او علاقه زیادی هم به فوتبال دارد. او چه زمانی که پدرش در رئال‌مادرید بازی می‌کرد و چه در پاری‌سن‌ژرمن همواره علاقه خود را با پا به توپ شدن در تمرینات نشان داده است. او نیز مدتی با آرسنال تمرین کرد، اما فعلا مانند برادر بزرگ‌ترش روی آنچنان خوشی به فوتبال نشان نداده است.

کروز بکام؛ کروز هالیوودی یا کروز اسپانیایی؟!

بسیاری می‌گویند دیوید و ویکتوریا بکام نام سومین پسر خود را از روی نام تام کروز برداشته‌اند. تام کروز و دیوید بکام بسیار با هم صمیمی هستند و حتی پیمان برادری با هم بسته‌اند. زمانی که پسر سوم بکام‌ها در سال 2005 به دنیا آمد نامش را کروز گذاشتند تا در بعضی از رسانه‌ها عنوان شود این نام برگرفته از نام خانوادگی ستاره هالیوود، یعنی تام کروز است. هرچند نام خانوادگی این ستاره هالیوود با آنچه دیوید بکام روی پسر خود گذاشت از نظر املایی تفاوت دارد، اما بعدها مشخص شد نام پسر سوم بکام‌ها ریشه در زبان اسپانیایی دارد. نام کروز که متولد مادرید اسپانیاست، ریشه در زبان اسپانیایی دارد و در زبان اسپانیایی به صورت «کروس» تلفظ می‌شود. زمانی که ویکتوریا بکام کروز را باردار بود اختلاف وی با دیوید بکام به اوج رسیده بود و حتی رسانه‌ها در مورد جدایی این زوج خبر می‌دادند. حتی برخی رسانه‌ها پا را فراتر گذاشته و نوشتند در صورت جدایی ویکتوریا و دیوید، پسر بزرگ‌تر یعنی بروکلین نزد پدرش می‌ماند، اما رومئو و پسری که هنوز به دنیا نیامده با مادرشان زندگی خواهند کرد. این شایعات عملی نشد و پس از به دنیا آمدن کروز روابط این زوج هنری ـ ورزشی حتی بهتر از قبل هم شد. به هر حال کروز نیز مانند پدر و بروکلین علاقه زیادی به فوتبال دارد و مهارت خود را از همین سن کم نشان داده است. البته کروز ده ساله نیز در دنیای مد فعالیت دارد، اما به نظر می‌آید حضور او در دنیای مد و فشن با توجه به علاقه زیادی که به فوتبال دارد، چندان باثبات نباشد. کروز از آن قبیل کودکانی است که با توجه به شهرت پدر و مادرش صاحب شهرت شده است.

هارپر و ارتباط با خاندان درباری

هارپر تنها دختر خانواده بکام هنوز به دنیا نیامده بود که به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد. این که دیوید و ویکتوریا بالاخره قرار است دختردار شوند، خبری بسیار مهم برای رسانه‌ها بود. هارپر وقتی سال 2011 در لس‌آنجلس به دنیا آمد با نام عجیبش بسیار خبرساز شد. والدینش نام هارپر سون را روی او گذاشتند. ویکتوریا نام هارپر را متاثر از یک نویسنده یا یک مدل معروف روی دخترش گذاشت و دیوید نیز پسوند «سون» (عدد 7) را به آن اضافه کرد که همان شماره 7 معروفی است که بکام در تیم‌های منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس بر تن می‌کرد. پس از این که نام دختر خانواده بکام اعلام شد جوک‌های زیادی در این باره ساخته شد. هارپر بکام خردسال و شیرخواره بعدها به ستاره تبدیل شد، یعنی وقتی او با مادرش در شوهای فشن شرکت می‌کرد و از همه مهم‌تر وقتی در یک نظرسنجی به عنوان خوش‌تیپ‌ترین دختربچه بریتانیایی انتخاب شد. او از سوی سایت‌های مختلف به عنوان زیباترین کودک یک ستاره مشهور هم لقب گرفت.

یک مجله انگلیسی به نام ok دختر بکام را یکی از مشهورترین و البته جنجالی‌ترین کودکان دنیا معرفی کرده است. جالب است بدانید کوچک‌ترین اتفاق در رابطه با هارپر چهار ساله تیتر رسانه‌ها می‌شود. برای مثال قیمت مجموع کفش‌های او، اتومبیل کوچک و مسائلی دیگر از این نوع برای رسانه‌ها بسیار جالب است.

اما دیوید بکام از این که دختر کوچکش این گونه شهرت دارد، بسیار ناراضی به نظر می‌رسد. وی عنوان کرده که دلش می‌خواهد دخترش مانند کودکان معمولی بزرگ شود. بکام و همسرش ویکتوریا چند بار با پیشنهاد کارگردانان سینما مبنی بر حضور دخترشان در فیلم‌های مختلف مواجه شده، اما آن را رد کرده‌اند. البته ویکتوریا بکام تمایل زیادی برای مطرح کردن دخترش در رسانه‌ها دارد. او تلاش می‌کند هارپر در آینده به نزدیک‌ترین دوست پرنس جورج، شاهزاده یک سال و نیمه انگلیسی‌ها تبدیل شود. ویکتوریا که ارتباط خوبی با عروس ملکه انگلیس یعنی کیت میدلتون دارد از سال گذشته این برنامه را آغاز کرده است.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها