جستجوی گسترده برای یافتن اجساد قربانیان سقوط هواپیمای مالزی

تیم‌های جستجو در اندونزی، یک گام دیگر به یافتن جعبه سیاه هواپیمای ایرآسیا نزدیک‌تر شدند و تلاش آنها برای یافتن اجساد مسافران و خدمه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۷
جستجوی گسترده برای یافتن اجساد قربانیان سقوط هواپیمای مالزی

به گزارش ‌واحد مرکزی خبر ، با ادامه عملیات جستجو برای هواپیمای ناپدید شده خطوط ایرآسیا تاکنون اجساد سی نفر در دریای جاوه پیدا شده که فقط تعدادی از آنها شناسایی شده‌اند. تیم‌های جستجو دیروز نیز دو قطعه از بدنه هواپیما را داخل آب دریا پیدا کردند، اما فقط سه هفته دیگر برای کشف جعبه سیاه هواپیما فرصت دارند.

پیدا شدن دو قطعه فلزی بزرگ در دریا باعث شد مقامات اندونزی امیدوار شوند که دامنه جستجو محدود شده و آنها به یافتن لاشه هواپیما نزدیک شده‌اند. این دو قطعه از طریق دستگاه‌های فلزیاب نصب شده روی یک فروند کشتی اندونزیایی پیدا شد. مقامات همچنین یک دستگاه هدایت پذیر از راه دور را برای عکسبرداری از این دو قطعه به دریا فرستاده‌اند.

با وجود این، مقامات اندونزی می‌گویند یافتن صد و شصت و دو سرنشین هواپیما برای آنها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

آنتوان کاستیانی، مدیر شناساسی قربانیان فاجعه در اندونزی نیز در پاسخ به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی اجساد گفت: «در گام نخست، همه اجساد کشف شده داخل دریا را به پانگالان بون آورده و سپس آنها را برای شناسایی به بیمارستان پلیس در سورابایا منتقل می‌کنیم. آنچه تشخیص هویت قربانیان را دشوار می‌کند فاسد شدن اجساد است. بنابراین هرچه اجساد دیرتر پیدا شوند، تشخیص هویت آنها دشوارتر خواهد شد. با وجود این، شیوه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد و جای نگرانی نیست».

وزارت حمل و نقل اندونزی هم اعلام کرد خلبان هواپیمای شرکت مالزیایی ایر آسیاکه در دریای جاوه سقوط کرد، هواپیما را مسیری هدایت کرده است که اجازه آن را نداشت.

وزارت ترابری اندونزی از روز دوشنبه درباره تمامی ساعت‌های پرواز خط هوایی ایرآسیا تحقیق می‌کند.

هواپیمای ایرباس این شرکت هواپیمایی که در مسیر بین سورابایا و سنگاپور ناپدید شد، روز حادثه مجوز پرواز در این مسیر را نداشته است.این وزارتخانه روز جمعه پروازهای ایر آسیا را در این مسیر معلق اعلام کرد. این شرکت هواپیمایی مجوز نداشته است چهار روز در هفته و روز یکشنبه که این حادثه اتفاق افتاد پرواز داشته باشد.مدیر کل حمل و نقل هوایی در این وزارتخانه گفت: ‌«ما همچنین درباره این‌که چه کسی به ایرآسیا مجوز داده است تا در آن روز پرواز داشته باشد تحقیق می‌کنیم.» وی افزود: «ممکن است این امر سبب لغو مجوز پروازهای ایرآسیا در اندونزی شود.»

این شرکت هواپیمایی وعده داده است برای تسریع در روند تحقیق با دولت همکاری کند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها