رئیس مجلس شورای اسلامی فردا در سفری منطقه‌ای به کشورهای سوریه، لبنان و عراق می‌رود.
کد خبر: ۷۵۱۰۲۵
لاریجانی به سوریه، لبنان و عراق می‌رود

به گزارش فارس، رئیس مجلس در این سفر چهار روزه ضمن دیدار با همتایان خود با دیگر مقامات ارشد سیاسی این کشورها دیدار و درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه میان طرفین گفت‌وگو خواهد کرد.

توضیح آیت‌الله مجتهد شبستری درباره دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اخباری که درباره مخالفت رهبر معظم انقلاب با استقرار وی در تهران برای عهده‌داری دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز منتشر شده بود در این باره توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بنده خودم در این زمینه با رهبر معظم انقلاب صحبت نداشتم و صحبت من با ایشان مربوط به گذشته‌ها بوده است که فرمودند وظیفه این است که به تبریز بروید، ما هم شرط کردیم که سه ماهه برویم، اما الان 19 سال است که حضورم در تبریز ادامه داشته است.

مجتهد شبستری افزود: هرگاه که خدمت ایشان شرفیاب شده‌ام و خواستم مطلبی را اظهار کنم، ایشان فرمودند «راجع به انتقال صحبت نکنید و شما آنجا بمانید» و من نیز حدس می‌زدم که این شاید دعای مستجاب نشدنی باشد.

وی اظهار کرد: دوستان ما پس از فوت‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی اصرار داشتند که بنده به تهران منتقل شوم و مسئولیت دبیرکلی جامعه روحانیت را بپذیرم اما من به آنها گفتم آقا چنین اجازه‌ای برای انتقال نخواهند داد و برای من نیز از نظر شرایط روحی و جسمی مشکل است که هم در تبریز باشم و هم تهران و هر دو را جمع کنم؛ اما از آنجا که دوستان خیلی اصرار داشتند خودشان به دفتر مقام معظم رهبری و خود حضرت آقا متوسل شدند، اما ایشان اجازه ندادند. البته ما احتمال می‌دادیم همین جواب را بشنوند، اما از قول ما قبول نکردند. از قول آقا که شنیدند کاملا منتفی شد،‌ به هرحال امیدواریم آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این مسئولیت موفق باشند.

العربیه: بعید است ایران برای اوباما، کوبایی دیگر شود

شبکه خبری العربیه طی تحلیلی با اشاره به عادی‌سازی رابطه آمریکا و کوبا نوشت: مواضع قاطعانه ضدغربی رهبر عالی ایران و دیدگاه ضداسرائیلی مقام‌های این کشور همگی حکایت از تغییر نکردن رویکردهای جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش فارس، شبکه خبری «العربیه» در سایت خود نوشت: با وجود اعلام تاریخی عادی‌سازی روابط بین آمریکا و کوبا، فرض این مورد درباره ایران با توجه به سیاست‌های این کشور در منطقه و جریان مذاکرات هسته‌ای بعید است.

از دیدگاه نویسنده این گزارش، ایران جهتگیری کاملا متفاوتی را نسبت به هاوانا دارد و این مساله از سوریه و عراق گرفته تا یمن و بحرین قابل رویت است.

براساس این گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران تاکنون بر مواضع ضدغربی خود که پایه‌های انقلاب اسلامی این کشور از سال 1979 به این‌سو را شکل می‌دهد، استوار است و در ایران هیچ علامتی همانند آنچه که در کوبا اتفاق افتاد به چشم نمی‌خورد.

این گزارش می‌افزاید: هنوز چهار نامه اوباما به رهبری ایران بدون پاسخ مانده و در محکومیت اسرائیل از سوی مقام‌های ایرانی تغییری ایجاد نشده است.

تشییع پیکر آیت‌الله غیوری

آیت‌الله سیدعلی غیوری نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر ایران صبح پنجشنبه در هشتاد و چهار سالگی به علت کهولت سن و ایست قلبی، دار فانی را وداع گفت. رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت آیت‌الله غیوری را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم ایران و خانواده وی تسلیت گفت.

حسن روحانی در این پیام تاکید کرد: این انسان وارسته در کنار مبارزات درخشان انقلابی، سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور گذراند و تا آخرین لحظات در خدمت مردم و انقلاب بود.

رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و برخی دیگر از مسئولان کشور هم در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر را تسلیت گفتند.

پیکر آیت‌الله غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و امام جمعه شهرری، ساعت 9 صبح امروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری واقع در میدان صفائیه شهرری تشییع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها