آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم قضایی با بیان این‌که ما امروز به تحول در ساحت‌های مختلف قوه قضاییه نیاز داریم افزود: اگر ما در همه سطوح تحول داشته باشیم ولی در مقام اجرا و اراده‌ها تحولی برای ارتقای دستگاه قضا صورت نگیرد باز هم از قافله عقب می‌مانیم.
کد خبر: ۷۵۰۱۷۹
تاکید آملی‌لاریجانی بر تحول در قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضاییه یکی از امور مهم در تحول را تحول اخلاقی دانست و تصریح کرد: قاضی باید بداند که اخلاق در رای عادلانه دخیل است. علاوه بر این اخلاق در رفتار قاضی با مراجعان نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اخلاق یک قرارداد است و در قوه قضاییه این موضوع مهمتر است؛ چراکه ما وقتی می‌خواهیم یک لایحه قضایی را ارائه دهیم با اخلاق درگیر است پس باید به ابعاد مختلف اخلاق در ساحت‌های مختلف زندگی توجه کرد.

خشم عربستان از روابط حماس با ایران

برخی منابع نزدیک به جنبش حماس از عصبانیت عربستان سعودی به دلیل نزدیکی این جنبش به ایران خبر دادند.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری «الرأی» وابسته به جنبش حماس به نقل از برخی منابع گزارش داد که تماس رسمی بین مسئولان دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و رهبران جنبش حماس در خارج در خصوص توسعه روابط این جنبش با ایران صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، عربستان از سیاست خارجی جنبش حماس در قبال ایران ابراز خشم کرده و این جنبش را به توقف همه اشکال ارتباط با ایران دعوت کرده و متعهد شده است که عربستان فشارهای زیادی برای رفع محاصره نوار غزه اعمال خواهد کرد، به شرط آن‌که حماس هر گونه ارتباط با ایران را قطع کند.

موگرینی: باید با ایران و روسیه تعامل کرد

فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا سعی می‌کند تا با روسیه و ایران بر سر مساله سوریه همکاری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، به گفته وی، ایران نه فقط کشوری است که گفت‌وگوهای هسته‌ای با آن در جریان است بلکه این کشور بازیگر مهم منطقه‌ای است و این به معنای آن است که با ایران باید درباره مسائل منطقه‌ای نیز تعامل داشت.

نگذاریم مفسدان مظلوم‌نمایی کنند

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس طی سخنانی در دانشگاه شهید چمران اهواز مدعی شد که تمامی فسادها در نظام اقتصادی امروز معلول سیاست‌های دولت سازندگی است.

به گزارش نسیم، وی بیان کرد: فساد سیاسی باعث بالا رفتن حجم کالاهای انحصاری می‌شود. او افزود: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که خود مفسدان هم مطالبه‌گر شوند و در پوست گوسفند ظاهر شوند و مظلوم‌نمایی کنند.

پاسخ وزیر دفاع به فروش پهپاد ایرانی به مکزیک

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع دیروز در حاشیه همایش ملی فرماندهی و کنترل ایران (C41) در پاسخ به این سوال که اخیرا مکزیک از ایران درخواست خرید پهپاد داشته و آیا وزارت دفاع با این درخواست موافقت می‌کند یا خیر؟ گفت: کشورهایی می‌توانند خواهان دستاوردهای ما باشند که متقاضیانش در زمره مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران نباشند که در این صورت ما مشکلی برای فروش نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون فروش تسلیحات برای کشورهای همسو داشته‌اید یا خیر؟ گفت: بله، به کشورهای مختلف فروش داشته‌ایم.

پورمحمدی: رفع حصر هیچگاه در دولت مطرح نشده است

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگویی با ایلنا تاکید کرد: نهاد تصمیم‌گیری درباره مساله حصر، شورای امنیت ملی است و دولت و قوه قضاییه به‌تنهایی نمی‌توانند برای حل این موضوع پیگیری کنند.

بعلاوه این بحث تا به امروز در دولت مطرح نبوده است. وی در این مصاحبه یادآور شده است: ممکن است آقای روحانی درباره حصر پیگیری‌هایی کرده باشند ولی نمی‌دانم این پیگیری‌ها به کجا رسیده است، شاید ایشان هم در شورای‌ عالی امنیت ملی پیگیر بوده‌اند، اما پیگیری درون دولتی در کار نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها