وزیر امور خارجه آمریکا در نشست نمایندگان عالی‌رتبه ائتلاف ضد داعش که در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد، گفت: هر چند ایران در میان کشورهای عضو ائتلاف نیست، اما با داعش در حال جنگ است.
کد خبر: ۷۴۵۸۲۳
کری: ایران در ائتلاف نیست اما با داعش می‌جنگد

به گزارش بی‌.بی.‌سی فارسی، جان کری گفت: یک جنگنده ایرانی در حال حمله به مواضع داعش در شرق عراق مشاهده شده است. پیش از این اظهارات کری، پنتاگون نیز مدعی شده بود شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جنگنده اف ۴ ایرانی در شرق عراق وجود دارد.

جان کری که ریاست نشست نمایندگان عالی‌رتبه ائتلاف ضد داعش در بلژیک را بر عهده دارد، با بیان این‌که تنوع کشورهای حاضر در ائتلاف به آن اعتبار می‌دهد، اظهار کرد: یک کشور که امروز اینجا در بروکسل نیست، ایران است، اما ایران هم در جنگ با داعش درگیر است.

تکمیل تلویزیون دیجیتال تا 6 سال دیگر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند برای گسترش، تکمیل و پوشش کامل دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی کشور در مدت زمان شش ساله اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نمایندگان در جلسه علنی دیروز، ماده 44 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را تصویب کردند.

براساس ماده الحاقی 44 که به تصویب نمایندگان مجلس رسید دولت مکلف است برای گسترش، تکمیل و پوشش کامل دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی کشور به همت سازمان صدا و سیما در مدت زمان شش سال، برای پیش بینی اعتبار لازم در قوانین بودجه سنواتی اقدام کند.

سازمان صدا وسیما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی تاکنون توانسته است بخش‌های زیادی از کشور را زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار دهد و ادامه این روند به بودجه لازم نیاز دارد.

تداوم مشی گذشته جامعه روحانیت

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی که سه‌شنبه‌شب با رای قاطع اعضای جامعه روحانیت مبارز به عنوان دبیرکل این تشکل اصولگرا انتخاب شد، در پاسخ به پرسشی درباره تغییر مشی جامعه روحانیت توضیح داد: تاکنون مساله‌ای درباره تغییر به ذهن ما نیامده، ولی ممکن است در آینده مقداری بحث شود.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، تاکید کرد: فعلا همان مشی گذشته ادامه خواهد داشت.

همچنین روز گذشته غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی مجلس به جزئیاتی از چگونگی انتخاب آیت‌الله موحدی‌کرمانی در جلسه اخیر جامعه روحانیت اشاره کرد و گفت: برای تصدی پست دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله شبستری و آیت‌الله موحدی‌کرمانی نامزد شده بودند که دبیرکلی آیت‌الله شبستری مشروط به این بود که وی تبریز را ترک کند و به تهران بیاید. با تماس‌هایی که با دفتر مقام معظم رهبری در این باره صورت گرفت، آقا فرمودند که جایگزینی برای آیت‌الله شبستری در آذربایجان شرقی ندارند و وی در تبریز به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه باقی بماند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز در نهایت از نامزدی انصراف داد و سرانجام آیت‌الله موحدی‌کرمانی به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

سخنگوی جامعه روحانیت از برگزاری نشست عمومی این تشکل در آینده نزدیک خبرداد و افزود: در این نشست آیت‌الله موحدی به عنوان دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی به عنوان معاون سیاسی و بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت سخنرانی خواهیم کرد.

تشدید تحریم‌ها، ابلهانه است

سناتور آمریکایی رندپل و سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست سالانه «شورای مدیران اجرایی وال استریت ژورنال» با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تاکید کردند: در این مرحله، تحریم‌های بیشتر می‌تواند ایران را از میز مذاکره دور کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رایس در این جلسه گفت: اگر با تصویب تحریم‌ها، پیشرفت مذاکرات را نادیده بگیریم، اقدامی «ابلهانه» انجام داده‌ایم.

برگزاری ششمین کنگره حزب اسلامی کار

ششمین کنگره حزب اسلامی کار با پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیام خود تاکید کرد: اکنون که بیش از 35 سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، متاسفانه، احزاب آن‌گونه که شایسته آنهاست، در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور نقش ایفا نمی‌کنند. حاکمیت مردم‌سالار، باید شرایط و تمهیدات لازم را در خصوص امکان فعالیت گسترده و فراگیر احزاب در چارچوب قوانین تسهیل‌کننده و پویا فراهم کند، زیرا تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم، جز در سایه وجود احزاب فعال و پویا امکان‌پذیر نیست.

سید محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در این کنگره سخنرانی کرد و هشدار داد: حداقل 3000 متخصص در امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در خارج از کشور در استخدام تشکیلات سیاسی و شبکه‌های تلویزیونی هستند.

موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات هم در این کنگره گفت: نباید با ابزارهای شبه قانونی آزادی عمل احزاب سلب شود.

القاعده و داعش محصول سیاسی شدن حقوق بشر

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با سناتور لوئیجی مانکونی رئیس کمیته حقوق بشر سنای ایتالیا، گفت: جای تاسف است که حقوق بشر در سال‌های اخیر بشدت آلوده به اغراض سیاسی شده و برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا از این واژه مقدس نهایت سوءاستفاده را به‌عمل آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، او یادآور شد: آلودگی حقوق بشر به مسائل سیاسی و اخیرا تروریسم بیشترین ضربه را به این موضوع می‌زند و همان‌گونه که ملاحظه می‌کنید گسترش گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش یکی از اثرات این اختلاط است که خطرات آن برای جامعه بشری بسیار زیاد است و دو کشور ایران و ایتالیا باید نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قربان یوسفی درگاه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۰
اقای رئیس جمهور كشور ما درامدهای فراوانی درداخل دارد تحریم ها هیچگونه اثری بران ندارد اینكه دولت پشت تحریم ها خودراپنهان مینمایدوتمامی مشكلات وفشارهای موجوددرجامع راازتحریم ها میداندیك خوش خیالی بیش نیست اگرشمانمیتوانید باامكانات ودرامدهای داخل كشور شرایط را به سوی ایده ال ببرید شجاعت داشته باشید ازافرادی كه میتواننداین كار راانجام دهند كمك بخواهید یااگرغرورتان اجازه نمیدهدكه ازانان كمك بگیریدلااقل برای نجات كشور هم شده از ریاست جمهوری كناره گیری نمائید تابدینوسیله ازفاجعه های بعدی دركشور جلوگیری شود فراموش نكنید كه حفظ اسلام وكشور برهمه چیز اولویت دارد

نیازمندی ها