قیمت نفت افزایش یافت

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت نفت در بازارهای لندن و نیویورک که روز پنجشنبه هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از می 2009 رسیده بود، پس از اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی افزایش یافت.
کد خبر: ۷۵۰۹۷۱

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه (دی) در ساعت 10 و 39 دقیقه دیروز جمعه به وقت لندن، در معاملات الکترونیکی بازار تجاری نیویورک 39/1 دلار بالا رفت و به 50/55 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در فوریه (بهمن) در بازار لندن نیز دیروز 2/1 درصد افزایش یافت و به 60 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری اقتصادی آمریکایی در گزارشی تصریح کرد: نوسان امسال بازار نفت در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در تازه‌ترین اظهارات نوسان زا، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد کاهش قیمت نفت موقتی است و کاهش تولید اوپک، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است.قیمت نفت بلافاصله پس از سخنان علی النعیمی افزایش یافت.بر اساس برآورد بریتیش پترولیوم (شرکت نفت بریتانیا) در سال 2013، حدود 13 درصد تولید نفت جهان متعلق به عربستان سعودی بوده است.

بژارنه شیلدراپ، تحلیلگر ارشد نفت در بانک اس.ای.بی سوئد که چهارمین بانک بزرگ این کشور است، در این باره گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران خصوصی وسوسه شده‌اند تاکنون که قیمت نفت ارزان است، اوراق بهادار نفتی بخرند. به هر حال، اکنون اوپک، عامل بازدارنده کاهش قیمت نفت نیست و بنابراین کاهش قیمت نفت حد و مرز نداشته و راه برای تنزل قیمت کاملا باز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها