جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، جزئیات مربوط به بازپس دادن مبلغ ودیعه ریالی مشمولانی را که به عتبات سفر کرده بودند، تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۹۶
ودیعه مشمولان زائر عتبات به حسابشان واریز می‌شود

ابراهیم کریمی به ایسنا گفت: مشمولان برای خروج از کشور یک حساب در بانک قوامین باز کرده و رقم مورد نیاز برای ودیعه را در آن واریز می‌کنند. این افراد پس از آن که مهر ورود به کشور در گذرنامه‌شان ثبت شد در سیستم ما نیز ورودشان ثبت شده و حداکثر ظرف مدت یک هفته مبلغ ودیعه به حسابشان بازگشت داده می‌شود.

کریمی افزود: در این میان ممکن است بازگشت برخی از مشمولان به کشور به هر دلیلی در سامانه ما ثبت نشده و مبلغ ودیعه به حساب این افراد ریخته نشود. در این صورت افراد باید به همان حوزه‌های وظیفه عمومی در شهرهایی که مبلغ ودیعه را واریز کرده بودند مراجعه کرده و نسبت به بازپس‌گیری آن اقدام کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این‌که این افراد نهایتا یک ماه برای بازپس گرفتن مبلغ ودیعه فرصت دارند، اظهار کرد: در غیر این صورت این پول به صندوق خزانه دولت واریز شده و قابل بازگشت به مشمولان نخواهد بود.

وی با بیان این‌که اکثرا چنین مشکلی پیش نخواهد آمد و ما در سامانه‌هایمان از ورود و خروج مشمولان مطلع خواهیم شد، بیان کرد: شرایط ذکر شده برای افرادی است که ممکن است به هر دلیلی سامانه ما از ورودشان به کشور مطلع نشده باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: واریز شدن پول به حساب یعنی سازمان وظیفه عمومی از ورود مشمول به کشور مطلع شده و اگر پولی به حساب افراد واریز نشود، لازم است با مراجعه به حوزه‌های وظیفه عمومی نسبت به بازپس‌گیری مبلغ ودیعه اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها