آمارهای مربوط به جرایم جزو مهم‌ترین آمارها در هر کشور محسوب می‌شود. جرم دارای هزینه فردی و اجتماعی است و هر کشوری که در پی حاکمیت قانونی به عنوان یکی از معیارهای جامعه سالم است، دوست دارد قانون شکنی را به حداقل برساند. حالا با هم نگاهی می‌کنیم به چند آمار عجیب از جرایم انجام شده در سراسر جهان.
کد خبر: ۷۴۸۴۶۳

نروژ در شمال اروپا موسوم به اسکاندیناوی قرار دارد و یکی از کشورهای سرد جهان است. این سردی به مردم این کشور هم نفوذ کرده و از این‌روست که طبق آمار مربوط به سال 2007، 50 درصد از کل جرایم صورت گرفته در این کشور، تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده است. از هر صد هزار نروژی فقط 60 نفر سابقه ارتکاب تخلف و جرم را دارد و این در حالی است که در آمریکا این رقم 700 است.

فقط در یک نمونه باید گفت که در کل کشور پنج میلیونی نروژ در یک سال 32 قتل صورت گرفته، در حالی که در یک شهر 300 هزار نفری آمریکا، 70 قتل به وقوع پیوسته است. با این شرایط، تصاویری که از زندان‌های نروژ به ثبت رسیده، نباید خیلی عجیب باشد؛ جایی که در آن زندانیان زمین تنیس و استخر دارند و بیشتر به یک باشگاه شبیه است تا زندان!

ممکن است یک تصور عامیانه این باشد که ماندن در خانه می‌تواند باعث حفاظت فرد از گزند مجرمان باشد.

از این‌روست که پدر و مادرها سعی می‌کنند بچه‌ها را از رفتن به کوچه و خیابان باز دارند و از آنها بخواهند که در خانه به بازی و تفریح بپردازند.

با این حال این تصور طبق آمارها درست نیست؛ زیرا در ایالات متحده نشان داده شده که از هر سه جرم به وقوع پیوسته، یک جرم در محیط خانه یا اطراف آن رخ داده است. پس از این به بعد وقتی در خانه هستید؛ در را هم خوب قفل کنید.

سومین آمار عجیب را بشنوید در این‌باره که اکثر سارقان مسلح بانک، خجالتی هستند. براساس پژوهشی که باز هم در ایالات متحده صورت گرفته، از مجموع 5628 دزدی بانک، در بیش از 3000 مورد، دزد با یک کاغذ درخواست و البته تهدید خود را نوشته و به متصدی بانک داده است، البته این کار ممکن است به سبب بی‌سر و صدا انجام شدن هم باشد، ضمنا بد نیست بدانید اکثر دزدی‌های بانک در این کشور بین ساعت 9 تا 5/11 صبح اتفاق افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها