فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه برخورد با فساد در این نیرو بسیار جدی است، گفت: با مساله رشوه در ناجا بطور جدی برخورد می شود، بطوری که علاوه بر مجازات قضایی، حداقل مجازات آن حتی برای گرفتن 10 هزار تومان، اخراج از این نیرو است.
کد خبر: ۷۴۷۷۴۰
ماموران حتی بخاطر 10 هزارتومان رشوه اخراج می شوند

سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز سه شنبه در مراسم صبحگاه نیروهای انتظامی استان سمنان افزود: نیروی انتظامی حق ندارد چشمش را به روی پلیدی‌ها ببندد، زیرا مأموران آن تنها زمانی می توانند اصلاح گر باشند که خود صالح باشند.

وی تصریح کرد: افراد شاغل در نیروی انتظامی قبل از اینکه وظایف حرفه ای خود را بیاموزند باید ابتدا خود را به تقوا آراسته و عهد کنند جز در مسیر اجرای عدالت، نباشند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مأموران نیروی انتظامی تنها زمانی می توانند اصلاح گر باشند که خود صالح باشند؛ چرا که اصلاح به دست غیر صالح، امرغیر ممکن و محالی است.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت نیروی انتظامی کشور ما با نیروهایی که در خدمت حاکمان جور و غیر مردمی هستند در این است که ابزار صلاح و قدرت آنها برای استمرار حکومت حاکمان جور است در صورتی که در کشور ما قدرت در خدمت مظلومان است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی حق ندارد چشمش را بر روی پلیدی ها ببندد بلکه باید با تمام قدرت با انحرافات اخلاقی مبارزه کند.

احمدی مقدم با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین و فلسفه قیام اباعبدا...حسین (ع) تصریح کرد: ظالمان در شرایطی حاکم می شوند که زمینه های ظلم پذیری در جامعه وجود داشته باشد و نهضت امام حسین (ع) نیز برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان شهادت را به ذلت ترجیح دادند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما باید پیرو خط سرخ ابا عبدالله باشیم، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس باید به پالایش درون خود بپردازند و از درون، رشید و متعالی باشند تا قادر باشند در بیرون، از جامعه دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین اغماضی در اخذ رشوه و یا تبانی نیروها در موارد نظیر مواد مخدر و جرائم سازمان یافته نمی شود، به اجرای طرح سنجش سازمانی در این نیرو اشاره کرد و افزود: این طرح که سال هاست در ناجا اجرا می شود هر ساله با همکاری نیروهای دانشگاهی اجرایی می شود.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش، وحدت و اتحاد را اساس قدرت امروز جمهوری اسلامی دانست و گفت: در سایه همین وحدت و اتحاد است که ایران اسلامی به تنهایی در یک سوی میز مذاکراتی است که گروه 1+5 و همه قدرتهای جهانی در سوی دیگر این میز قرار دارند.

احمدی مقدم افزود: اقتدار جمهوری اسلامی سبب شده است که کشورهای 1+5 نتوانند اراده خود را به کشور ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در حکومت ولایی زندگی می کنیم، تصریح کرد: مسیر هدایت چیزی جز مسیر ولایت نیست و حرکت در این مسیر است که سبب سربلندی کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها