امروز 7 آذر 1393 خورشیدی برابر با 5 صفر 1436 هجری و 28 نوامبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داد، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۴۳۳۷۰
7 آذر، روز نیروی دریایی

هجری شمسی

7 آذر 1334

تیمور بختیار فرماندار نظامی تهران در پی یک مشاجره با عبدالحسین واحدی معاون رهبر جمعیت فدائیان اسلام وی را به ضرب 5 گلوله به شهادت رساند. رسانه‌های گروهی اعلام کردند واحدی قصد فرار داشت و توسط مأموران به قتل رسید.

7 آذر 1359

به مناسبت رشادت نظامیان نیروی دریایی ارتش و بویژه مقاومت متهورانه ناوچه «پیکان» در برابر تهاجم دریائی و هوائی رژیم عراق در هفتم آذر 1359، با تأیید امام خمینی، این روز، روز نیروی دریایی لقب گرفت.

هجری قمری

5 صفر 346

علی بن حسین مسعودی مورخ و جغرافیدان مسلمان درگذشت. او از علمای برجسته قرن چهارم هجری قمری به شمار می رفت و سفرهای متعددی به سرزمین های مختلف اسلامی کرد و در هر یک از این سفرها به دانش خود افزود. مسعودی به عنوان فرقه شناس مهدویت نیز شهرت دارد و در کتاب سر الحیات مفصل به فرقه شناسی مهدویت پرداخته است. از مهم ترین آثار او می توان مروج الذهب و معادن الجواهر و التنبیه و الاشراف را نام برد.

میلادی

28 نوامبر 1943

کنفرانس تهران با حضور سران سه کشور شوروی، انگلستان و امریکا در تهران آغاز شد. تشکیل کنفرانس تهران از وقایع مهم و با اهمیت دوران جنگ جهانی دوم بود که بی شک در تعیین سرنوشت جنگ و وضعیت ایران تاثیر بسیار داشت. در کنفرانس تهران روزولت، چرچیل و استالین استقلال و تمامیت ارضی ایران را به رسمیت شناختند و مقرر شد نیروهای متفقین خاک ایران را شش ماه پس از خاتمه جنگ ترک کنند. اما این نیروها پس از شکایت ایران به مجامع جهانی، به تدریج خاک ایران را ترک کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها