زن جوان زمانی که در خانه را باز می‌کرد تا کلید پشت‌بام را به مرد غریبه بدهد، نمی‌دانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است. دو مرد تبهکار پس از سرقت طلاهای قربانی خود، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
کد خبر: ۷۳۰۲۲۵

به گزارش پلیس آگاهی، تحقیقات برای دستگیری دو پسر تبهکار همزمان با شکایت زنی در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

زن جوان در حالی که دچار شوک عصبی شده بود به ماموران گفت: صبح روز بیست و یکم مرداد امسال پسر جوانی زنگ خانه ما را زد و مدعی شد «طوطی» او به پشت‌بام رفته و درخواست کلید پشت‌بام را کرد. از او خواستم زنگ واحد طبقه چهار را بزند. پسر ناشناس دقایقی بعد دوباره زنگ زد و مدعی شد همسایه طبقه چهارم گفته من کلید پشت‌بام را به او بدهم. به تصور این‌که او از اهالی محل است، در را باز کردم که ناگهان پسر جوان با تهدید چاقو وارد خانه شد.

شاکی ادامه داد: او تهدید کرد اگر سر و صدا کنم مرا می‌کشد به همین خاطر هرچه طلا داشتم به او دادم اما متهم همدستش را از پنجره صدا زد و با تهدید مرا در اتاقی حبس کرده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.

شناسایی یکی از متهمان

پس از این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. در نخستین گام، چهره‌نگاری از متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت و با کمک شاکی چهره فرضی سارقان ترسیم شد.

با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای سرانجام هویت یکی از سارقان به نام «فرشاد» شناسایی شد. متهم سال 91 به اتهام کیف‌قاپی در شهریار دستگیر و روانه زندان شده بود. ماموران سپس راهی خانه او در نسیم‌شهر شده و زمانی که متهم در حال فرار از راه پشت‌بام بود، او را با شلیک تیر هوایی دستگیر کردند.

همزمان با دستگیری متهم، تحقیقات در همان محل و برای شناسایی دیگر متهم پرونده آغاز شد. فرشاد که چاره‌ای جز اعتراف و معرفی همدست خود نداشت، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همراه یکی از دوستانم به نام محسن به خانه‌ای رفتیم که تنها یک زن جوان آنجا حضور داشت. ابتدا من در کوچه روی موتور منتظر ماندم و محسن به تنهایی داخل ساختمان شد. پس از مدتی محسن از داخل پنجره مرا صدا زد و من هم وارد خانه شده و پس از سرقت، زن صاحبخانه را مورد آزار و اذیت قرار دادیم.

دستگیری دومین سارق

دومین متهم نیز سوار بر موتور، هنگام خروج از شهرک «اورین» نسیم شهر شناسایی و دستگیر شد. محسن پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه در منطقه مهرآبادجنوبی در حال پرسه‌زنی بودیم که متوجه باز بودن در پارکینگ یک خانه شدیم. فرشاد در کوچه ماند و من رفتم زنگ یکی از طبقات را زدم و به زن صاحبخانه گفتم: طوطی‌ام به پشت‌بام ساختمان رفته؛ لطف کنید کلید پشت‌بام را بدهید. زن صاحبخانه از من خواست کلید پشت‌بام را از دیگر واحدها بگیرم اما به اصرار من در خانه را باز کرد و من نیز با چاقویی که داشتم او را تهدید کردم و داخل خانه شدم. پس از سرقت طلاها، زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار دادیم.

اعتراف به ده‌ها فقره سرقت

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه شدند که با بررسی سوابق آنها مشخص شد تمامی گوشی‌ها دارای سابقه سرقت به شیوه کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی هستند.

متهمان در ادامه اعترافات خود عنوان کردند در مناطق غرب و جنوب‌غرب شهر تهران، به کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی و گردنبندقاپی اقدام کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به متاهل بودن هر دو متهم عنوان کرد: هر دو متهم پرونده متأهل بوده و حتی محسن دارای سه فرزند است.

وی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم پرونده، گفت: از شاکیان و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها