زنان شهر کوبانی سوریه با حضور در صحنه دفاع از شهرشان خبرساز شده اند.آنها برای نبرد با داعش، اسلحه دست گرفته اند. از روزی که کوبانی به محاصره داعش درآمد تاکنون زنان نقش فعالی در دفاع از این شهر داشته اند.
کد خبر: ۷۲۷۹۵۹
نبرد زنان کوبانی با داعش + عکس

کوبانی را بسیاری با زنان مبارزی می شناسند که دوشادوش مردان سلاح به دست گرفتند و جنگیدند.

گفته می شود یک زن به نام میسا عبدو با شخصیتی صلح طلب و آرام، مبارزان مرد و زن کوبانی را در برابر توحش داعشی اداره می کند.

برخی از زنان کرد در جنگ کوبانی، وقتی گلوله هایشان تمام شد، با کمربندهای انفجاری به صف داعشی ها زدند و ده ها تن از آنها را به هلاکت رساندند.

تاریخ، شیرزنان کوبانی را خواهد ستود و مدعیان مردانگی را در جبهه توحش و توطئه ملامت خواهد کرد.

و نام آنهایی که برای شرافت و خاک در میان بوی باروت و صفیر گلوله ها جنگیدند و خونشان بر دیوارهای کوبانی نقش بست، در حافظه تاریخ حک خواهد شد.

دنیا از همین حالا داعش و طرفدارانش را در مقابل زنانی که سرهای بریده شان، نماد مقاومت می شود، به قضاوت می نشیند. شاید نگاهی به شبکه های اجتماعی و نظرات کاربران آنها در قبال جنایت های داعش در کوبانی بهترین شاهد این مدعا باشد.

اینجا کوبانی است؛ سرزمین شیرزنانی که عزت مقاومت را به ذلت سازش ترجیح دادند

منبع عکس ها: مشرق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
نوری احمدی
United States
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۱
۰

من نظرم اینه هر كسی چه زن چه مرد در برابر تعرض به خاكش باید جانش رافدا كند وطن ما ناموس ما است روزی هزار بار خدارا شكر میكنم كه مملكتی داریم سر شار از امنیت و درود میفرستم به شیرمردان سوریه كوبانی كه جلو داعش خون خوار را گرفته واز جان و ناموسشان دفاع میكنند
یزدانیان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۱
۰
درود بر غیرت و مردانگی شیرزنان و شیرمردان كوبانی و دیگر آزادگان و اف بر شرف تركیه و همقطارانش كه در مقابل مظلومان با جبهه ی هار داعش و ددصفتان كفتار صفت(با پوزش از كفتار بدلیل تمثیل بدش با داعش) همراهی میكنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۲
۱
اینكه زنان كوبانی حماسه بزرگی رو آفریدن كاملا مشخصه . فقط امیدوارم با بهبود روابط ایران و تركیه و مطالبات آینده كردهای سوریه و از جمله زنان كوبانی ازنظام سوریه نظر جام جم و سایر رسانه های داخل كشور نسبت به اونا عوض نشه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۱
۲
بنازم ب زنان كوبانی بنازم به زنان كرد
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۱
۰
درود خدا بر شیر زنان كرد به خدا قسم شما پرچم كردا رو تو دنیا بالا بردید تاریخ شجاعت شما شیر زنان را ثبت خواهد كرد
كوبان ته نیا نیه
مسعود
United States
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۲
۰
من در زمان جنگ ایزان وعراق با پیشمرگان كرد ایرانی در یك جبهه جنگیدم وبا خصلت ومرام كردها اشنا هستم میدانم دفاع از حیثیت وشرف بین این قوم مرد وزن نمی شناسد از همینجا به شیر زنان كوبانی درود فرستاده وخیلی دوست دارم دنیا هم این زنان با غیرت را بشناسد وبه انها احترام بگذارد دنیای غرب وشیاطینی كه از این وحشی های داعش حمایت میكند ببیند كه این ها در مقابل این زنان مانند ... به گل نشسته اند وكاری از پیش نمی برند خوشا به سعادت كوبانی كه چنین زنانی دارد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها