متهمان پس از سرقت خودروی مالباختگان آن را در محله های خلوت شهر رها می‌کردند

دزدهای مسلح به آخر خط رسیدند

سه دزد مامورنما که با سد کردن راه مردم، آنها را تهدید به مرگ و از آنها سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۲۷۶۴۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، روز بیست و هشتم تیر امسال مردی با حضور در کلانتری 118 ستارخان تهران از دو مرد به اتهام دزدی مسلحانه شکایت و عنوان کرد: با موتورسیکلت از خیابان آزادی عبور می‌کردم که خودروی مدل بالایی راهم را سد کرد.

وی اضافه کرد: پس از توقف دو سرنشین خودرو پیاده‌ شده و در حالی که سلاح کمری، بی‌سیم و دستبند همراه داشتند به بهانه این‌که از ماموران اداره مبارزه با موادمخدر هستند، مرا مورد بازرسی قرار داده و با سرقت کارت بانکی‌ام فرار کردند و چند خیابان پایین‌تر از یک خودپرداز، 64 میلیون تومان از حسابم که رمز آن همراه کارتم بود، برداشت کردند.با تشکیل پرونده و به دستور نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری مامورنماهای سارق را آغاز کردند.

ماموران به بازبینی دوربین مداربسته خودپردازی که حساب شاکی از آنجا خالی شده بود، پرداختند و تصاویر متهمان و مشخصات خودروی تویوتا لندکروز آنها را به‌دست آوردند.

در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند، مالک خودروی موردنظر مرد سی و هفت ساله‌ای به نام علیرضاست که تصویر وی با یکی از آن دو سارق فراری مطابقت دارد.

آنها با بررسی سوابق کیفری او متوجه شدند وی یک متهم سابقه‌دار است که پیش از این به اتهاماتی از جمله ایراد ضرب و جرح عمدی و خرید و فروش مال دزدی مدتی را در زندان بوده و پس از آزادی نیز با دو متهم سابقه‌دار دیگر نیز به نام‌های ولی و عبدالرضا که بارها به اتهام اخلال در نظم عمومی، نگهداری غیرمجاز تجهیزات نظامی، استفاده از سند جعلی و ضرب و جرح عمدی دستگیر و زندانی شده‌اند، ارتباط داشته است.

جستجوی پلیس برای دستگیری سه دزد مسلح آغاز شده بود که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از همان سه متهم فراری که با جعل عنوان مامور انتظامی و با سلاح به مرگ تهدیدشان کرده و پول، طلا و کارت‌های بانکی مالباختگان را همراه خودروهایشان می‌دزدیدند و ساعاتی بعد خودروها را در محله‌های خلوت رها می‌کردند، شکایت کردند.در این مرحله پاتوق‌های متهمان در شهر‌های کرج و مارلیک زیر نظر گرفته شد تا این‌که چند روز پیش آنها دستگیر شدند.در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک رشته دستبند فلزی، یک قبضه سلاح، بی‌سیم دستی، افشانه، ده‌ها عدد دستبند پلاستیکی، تعدادی مدارک شناسایی و کارت‌های بانکی مالباختگان و سه دستگاه خودروی تویوتا لندکروز، پژو پارس و ماکسیما که متهمان در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

تصویر این سه دزد مامورنما با دستور قضایی بدون پوشش چهره به چاپ می‌رسد تا چنانچه افرادی در دام آنها گرفتار شده‌اند یا شکایتی دارند، در اداره یکم پلیس آگاهی تهران حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها