شاهکوه؛ روستای اینترنتی

روستای شاهکوه استان گلستان یک روستا نیست و تاکنون یک میلیون نفر از سراسر دنیا از سایت این روستا دیدن کرده‌اند. مردم این روستا، روستای خود را به پایگاه فناوری تبدیل کرده‌اند و به جای این‌که کوچ کنند و آواره شهرها شوند، اولین مرکز جامع ICTروستایی را بنا کردند. سرعت اینترنت آنها ۲ مگابیت در ثانیه است، دیش‌های ماهواره ای خطوط اینترنتی این روستاها هیچ‌گاه قطع نمی‌شود. مردم شاهکوه به همه جهان فهماندند که در هر نقطه‌ای حتی اگر در ارتفاعات پست و بلند یک کوه باشند می‌توان امکانات و فناوری را در راه استفاده درست و صحیح به خدمت گرفت و ترقی کرد.
کد خبر: ۷۲۴۹۴۸

در این روستا خدمات دورکاری ارائه می‌شود؛ برخی از جوانان روستا از همان خانه‌های خود برای کارخانه سوئیچ کار می‌کنند، چند نفر هم کارهایشان را در تهران پیگیری می‌کنند.برخی هم طرف حساب و قرارداد دانشگاه شریف هستند، آنها در هر نقطه‌ای از روستا حتی کنار باغ و بوستان براحتی می‌توانند برای همه جای دنیا کار کنند.این روستا نمادی از موفقیت فناوری اطلاعات در کشور است. دولت در مراحل اول هیچ کمکی به آنها نکرد، فقط هنگامی که ساختمان مرکز ICT روستا به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شد با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پایان رسید.طبقه دوم ساختمان مرکز جامع ICT شاهکوه دارای یک سالن ۲۶۰ متری است که دختران و پسران روستایی هر وقت بخواهند می‌توانند به آنجا بیایند و به انجام کارهایشان بپردازند.

در این مرکز تاکنون ۲۷۰ نفر از روستاییان آموزش اینترنت و IT دیده‌اند،۲۵۰ نفر دیگر هم مشغول آموزش‌های مرتبط با ICTهستند که در میان آنها جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز دیده می‌شوند.

شاهکوه باعث شده است استان گلستان در زمینه IT پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد و اکنون در روستای شاهکوه می‌توان کیوسک‌های تلفن اینترنتی یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها