جام جم ورزشی: یک سایت خبری در گزارشی تطبیقی به بررسی میانگین سنی تیم های خوب دنیا در لیگ های مختلف دنیا پرداخته است.
کد خبر: ۷۲۲۴۸۵
لیگ ایران جوانتر از کالچو، مسن تر از بوندس‌لیگا و لالیگا

اینکه میانگین میزان دوندگی بازیکنان لیگ برتر ایران از حد استاندارد جهانی پایین تر است بر کسی پوشیده نیست. هنوز فراموش نکرده ایم که کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران پیش از شروع مسابقات جام جهانی چقدر روی این نکته تاکید داشت و چقدر تلاش کرد تا این میانگین را با تمرینات دشوار تخصصی به استانداردهای جهانی نزدیک کند. اتفاقی که مهم ترین تاثیر آن را در جام جهانی و به ویژه در دیدار برابر آرژانتین و نیجریه شاهد بودیم.

اما به راستی دلیل اصلی پایین بودن میزان دوندگی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران چیست و چرا فوتبالیست های ایرانی تا این اندازه کمتر از همتایانشان در سایر کشورها دوندگی دارند؟ نبود تمرینات تخصصی شاید یکی از دلایل اصلی باشد اما بدون شک بالا بودن سن بازیکنان نیز در پایین بودن این میانگین بی تاثیر نیست.

این یک اصل بدیهی است. هرچه سن بازیکن بالاتر می رود میزان دوندگی اش در زمین مسابقه کمتر می شود. به تازگی آمارهایی از میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر ایران در فصل گذشته و فصل جدید منتشر شده که به خوبی نشان گر توجه مربیان وطنی به اهمیت این موضوع است. آمارها نشان می دهد تلاش برای بهره گیری از جوانان مستعد در کنار باتجربه ها میانگین سنی لیگ برتر ایران را به میزان چشمگیری پایین تر آورده است.

با وجود اینکه لیگ برتر امسال تقریباً دو سال جوانتر از فصل قبل شده است اما برای اینکه بدانیم بازیکنان ما در قیاس با سایر کشورها در چه وضعیتی قرار دارند مقایسه ای انجام داده­ایم روی میانگین سنی بازیکنان در بالاترین سطح فوتبال ایران و پنج کشور ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، فرانسه و هلند.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها