هدف اول لوییس فان‌خال صعود به لیگ قهرمانان اروپاست

کلید بازسازی منچستریونایتد

لوئیس فان‌خال تابستان پر سر و صدایی را با صرف 190 میلیون یورو برای به خدمت گرفتن شش بازیکن از جمله فالکائو، دی ماریا، روخو، بلیند، شاو و هررا پشت سر گذاشت؛ مساله‌ای که یونایتد را به دومین تیم پرهزینه تاریخ در تابستان بدل کرده است. تنها رئال‌مادرید در تابستان 2009 با خرید امثال رونالدو و کاکا فراتر از یونایتد از این حیث در رتبه‌ای بالاتر قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۲۳۰۹

عملکرد یونایتد اما تا اینجا به هیچ عنوان رضایتبخش نبوده است. تیم لوئیس فان‌خال گرچه در مرحله تهاجمی کم‌نظیر عمل می‌کند، اما در مسائل دفاعی ضعف‌های بسیاری دارد؛ ضعف‌هایی که بیش از آن‌که مربوط به برنامه‌های تاکتیکی باشد، مربوط به حضور نداشتن مهره‌های مناسب در تیم است.

شکست 5 بر 3 هفته گذشته مقابل لستر بخوبی ضعف‌های واضح یونایتد را در مرحله تدافعی آشکار کرد. جدا از مشکلات در خط دفاعی، یونایتد از داشتن یک هافبک تدافعی به معنای واقعی کلمه نیز بی‌بهره است و این مساله را بخوبی می‌توان در جریان شکست 5 بر 3 مقابل لستر مشاهده کرد. روشن است تیم لوئیس فان‌خال هنوز از لحاظ مهره کاستی‌هایی دارد و برای جبران این کاستی‌ها باشگاه باید همچنان به خرید کردن بپردازد.

گرچه باشگاه ژوئن امسال خبر از درآمد سالانه 550 میلیون یورویی داده بود که به نسبت سال گذشته رشدی 19 درصدی را نیز به همراه داشته، اما نگرانی‌های زیادی پیرامون وضع مالی باشگاه در سال آینده با توجه به خریدهای گران‌قیمت تابستان امسال وجود دارد. به همین علت یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به فان‌خال در راه خرید بازیکنان مورد نیازش در تابستان فصل آینده کمک کند، راهیابی تیم به لیگ قهرمانان خواهد بود. البته یونایتد در این میان بازیکنان مازاد زیادی نیز دارد که هر چه سریع‌تر باید نسبت به فروش آنها اقدام کند. پس از فروش کاگاوا و ولبک تابستان سال آینده نوبت به امثال چیچاریتو، نانی، اندرسون، کلورلی و فلینی خواهد رسید تا به‌طور کامل باشگاه را ترک کنند.

گرچه یونایتد در ژانویه به دنبال خرید بازیکن خواهد بود اما مهم‌ترین اهداف این تیم برای بازسازی کامل مربوط به تابستان خواهد شد.

هوملس یکی از اصلی‌ترین اهداف لوئیس فان‌خال در خط دفاعی محسوب می‌شود. بازیکنی که می‌تواند با قیمتی مناسب دورتموند را در تابستان سال آینده ترک کند. هوملس بازیکنی است که لوئیس فان‌خال مدت‌ها او را زیر نظر داشته است.

در آن سوی دیگر کوین استروتمن و آرتورو ویدال حضور خواهند داشت؛ بازیکنانی که یونایتد قصد دارد برای جبران ضعف‌هایش در پست هافبک تدافعی به خدمت گیرد. گرچه مسئولان رم و یوونتوس بارها و بارها اعلام کرده‌اند این دو بازیکن فروشی نخواهند بود اما به نظر می‌رسد یونایتد می‌تواند یکی از این دو بازیکن را با صرف مبلغی قابل قبول راهی اولدترافورد کند. نام بازیکنان دیگری نیز همچون کوادرادو یا سرخیو رومرو در اطراف باشگاه شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین گزینه‌های فان‌خال برای بازسازی تیمش در فاز تدافعی همان سه مورد یاد شده باشد.

همه این موارد اما تنها زمانی ممکن خواهد شد که لوئیس فان‌خال بتواند تیمش را در فصل جاری در جمع چهار تیم برتر قرار دهد. طی روزهای آینده اد وودوارد و لوئیس فان‌خال جلسه‌ای با یکدیگر پیرامون همین مساله برگزار خواهند کرد و رسانه‌های انگلیسی گزارش می‌دهند وودوارد قصد دارد به صراحت اهمیت راه یافتن تیم به لیگ قهرمانان را برای لوئیس فان‌خال بازگو کند.

با وجود شروع ناامیدکننده اما صعود به لیگ قهرمانان چندان هم دور از دسترس برای شاگردان فان‌خال به نظر نمی‌رسد. شرایط فصل جاری متفاوت تر از همیشه دنبال می‌شود و تمام رقیبان مستقیم یونایتد به غیر از چلسی و سیتی تا حدی دچار مشکل هستند. از لیورپول بدون سوارس گرفته تا آرسنالی که همچون یونایتد در مرحله تدافعی با کاستی‌های زیادی رو به روست.

اگر سیتی و چلسی را از این جمع خارج کنیم، رقابت برای صعود به لیگ قهرمانان میان سه تیم آرسنال، لیورپول و یونایتد خواهد بود و در نهایت دو تیم از جمع این سه تیم می‌توانند راهی لیگ قهرمانان شوند. با این تفاسیر یونایتد می‌تواند با وجود ضعف‌های موجود شانس رقابت داشته باشد و با راه پیدا کردن به لیگ قهرمانان فرصت ادامه بازسازی خودش را در تابستان سال آینده از دست ندهد. هواداران یونایتد روزهای سختی را بدون سرآلکس فرگوسن پشت سر می‌گذارند و اولین گام برای عبور از این روزهای سخت، بدون شک صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود.

سایت گل / مترجم: بهنام جعفر زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها