رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

انتقال پرونده تخلف بزرگ به مراجع قضایی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با پیگیری‌های مستمر این سازمان و با هماهنگی و موافقت مسئولان عالی رتبه داخلی با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان، روادید تردد اتباع ایرانی به نخجوان لغو شد.
کد خبر: ۷۱۹۶۰۶
روادید تردد به نخجوان از جلفا لغو شد

به گزارش مهر، محسن خادم‌عرب‌باغی با اعلام این خبر افزود: اختصاص روادید برای تردد اتباع ایرانی از سوی جمهوری خودمختار نخجوان، مشکلات متعددی در ارتباطات خانوادگی، اقتصادی، تجاری و گردشگری ایجاد کرده بود که با پیگیری و رایزنی‌های متعدد این مشکل حل شد.

عرب باغی اظهار کرد: با توجه به اشتراکات خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی بین مردم مرزنشین دو کشور، برقراری روادید مانع از توسعه روابط در سطوح مختلف شده بود که انتظار می‌رود با شرایط جاری روابط دو کشور در عرصه‌های گوناگون به بهترین نحو توسعه و ادامه یابد.

وی منطقه آزاد ارس را مزیتی در خور توجه و انکارناپذیر برای توسعه و آبادانی مناطق مرزی دو کشور دانست و ابراز کرد: مزیت‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و بازرگانی ایجاد شده در منطقه آزاد ارس می‌تواند با تقویت روابط دوستانه و عمیق، نقش مهم و ویژه‌ای در فرآیند تحولات اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های متصور دو کشور داشته باشد.

به گفته عرب‌باغی، با اقدامات زیربنایی انجام شده و در دست اقدام در محدوده منطقه آزاد ارس و در مرزهای دو کشور، زمینه افزایش مبادلات تجاری، اقتصادی و ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی بین دو کشور بیش از پیش فراهم شده است.

وی یادآور شد: لغو روادید به نخجوان، به نقش‌آفرینی ارس در حوزه روابط بین‌الملل و افزایش سرمایه‌گذاری‌های تجاری، صنعتی، اقتصادی و گردشگری شتاب مضاعفی خواهد بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها