شیوع این بیماری بالاست

سرطان سینه را جدی بگیریم

محققان آمریکایی هشدار دادند: افزایش سویا به رژیم غذایی موجب تسریع نرخ گسترش سلول های سرطان سینه می شود.
کد خبر: ۷۱۳۷۹۷
سویا موجب تسریع رشد سرطان می شود

محققان مرکز سرطان «مموریال سولان کترینگ» در نیویورک در یک مطالعه 140 زن مبتلا به سرطان پیشرفته سینه را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی این افراد سرطان سینه داشتند. محققان در این مطالعه مدت هفت تا 30 روز قبل از عمل جراحی برای برداشتن سرطان این زنان به نیمی از آنها پودر پروتئین سویا که حاوی «جنستین» است و به نیم دیگر دارو نما دادند.

محققان بافت تومور را قبل و بعد از عمل مقایسه کردند و متوجه بروز تغییراتی در بیان برخی ژن هایی که موجب ترغیب رشد سلول های سرطان سینه می شوند در زنانی شدند که مکمل سویا مصرف می کردند.

این تغییرات در زنانی دیده شد که روزی 51.6 گرم سویا (برابر با روزی چهار فنجان شیر سویا) مصرف می کردند.

این یافته ها باعث شد محققان نتیجه بگیرند که پروتئین سویا می تواند نهایتا موجب تسریع رشد این بیماری شود.

نتایج این مطالعه موجب بروز نگرانی هایی مبنی بر این شد که سویا می تواند اثر تحریک کننده در ابتلا به سرطان پستان در زنان مبتلا به این بیماری شود.

این در حالی است که پیش از این مطالعات نشان داده بودند که مصرف سویا که حاوی بیش از 10 گرم ایزوفلوان باشد در بیمارانی که قبلا مبتلا به سرطان سینه بودند، از عود مجدد بیماری جلوگیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
ما نفهمیدیم بالاخره چی بخوریم .اصلا بخوریم یا نخوریم
غال
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
بگین یكدفعه بریم بمیریم دیگه . اینو نخورید سرطان میگیرید اونو نخورید سرطان میگیرید پس چه كار كنیم.با این گرونی كه احمدی نژاد انداخت تو جونمون همه سرطان رو گرفتن البته به غیر از پولدارها
خامخوار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
سلام درست است كه علم در حال تغییر است اما اینكه مواد غذایی را كه عده زیادی به مقدار زیاد مصرف میكنند و كرده اند به یك باره بگویید كه این برای شما بصورت سمی بوده كه مصرف كرده اید. به نظر میرسد مردم را بحال خود بگذارند و هر انچه بخواهند مصرف كنند ایا میدانید چه اندازه این مواد غذایی در انبارها خوراك موش ها می شود؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها