تجلیل از 4 سینماگر در جشن خانه سینما

شانزدهمین جشن خانه سینما، امسال از امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی (فیلمنامه‌نویس)، حسین ملکی (فیلمبردار) و مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر قدردانی می‌کند.
کد خبر: ۷۱۳۰۱۷
تجلیل از 4 سینماگر در جشن خانه سینما

به گزارش تسنیم، این مراسم نوزدهم شهریور برگزار می‌شود و همچنین تندیس افتخار سیف‌الله داد به مجید مسچی به‌دلیل فعالیت و تلاش در نوسازی و بازسازی و به روز کردن سالن‌های سینمایی اهدا خواهد شد.

امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری است. از معروف‌ترین نقش‌هایی که وی ایفا کرده بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «سربداران»، «بوعلی سینا»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» است. فیلم‌های سینمایی «مرگ یزدگرد»، «مادر»، «سارا»، «دلشدگان» و «عشق +2» از جمله آثاری است که این بازیگر سینما در آنها ایفای نقش کرده است.

حسین ملکی، بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینمای ایران است. او به عنوان بازیگر در فیلم‌های سناتور، تاراج، شیر سنگی و ترن بازی کرده است. این هنرمند سینمایی همچنین مدیریت فیلمبرداری آثاری چون دردسر بزرگ، همه چی آرومه (1389)، چار چنگولی و تردست را برعهده داشته است.

فرید مصطفوی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران هم در کارنامه هنری خود نویسندگی آثار سینمایی چون قصه‌ها، خون بازی و گیلانه را ثبت کرده است.

مجید مسچی هم جدای سوابق طولانی که در رسانه ملی داشته است، در دوره‌ای قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و عضو هیات مدیره موسسه رسانه‌های تصویری بوده است. مسچی از سال 85 به عنوان مدیرعامل موسسه سینما شهر فعالیت می‌کرد و سال گذشته به دستور ایوبی، مسئولیت پیگیری دیجیتال شدن و نوسازی سینماها را برعهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها