مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از قطعی بودن پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۷۱۰۱۶۵

حسن سرخوش با بیان این‌که زائران شش استان قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران از فرودگاه امام‌خمینی(ره) به عربستان اعزام می‌شوند، افزود: امروز در یک بازدید میدانی همه مدیران کاروان‌های شش استان نامبرده در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یافته و از روند اعزام زائران مطلع می‌شوند. به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور انجام می‌گیرد که نخستین گروه چهاردهم شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش مهر، اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، دهم شهریور انجام می‌گیرد و نخستین گروه از زائران نیز چهاردهم شهریور با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

۵۰ درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ۲۵ درصد از‌سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود و ۵۰ درصد زائران مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند.

اعزام زائران مدینه قبل، از چهاردهم شهریور شروع می‌شود و تا سی‌ام شهریور ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از بیست‌وپنجم شهریور شروع می‌شود که تا ششم مهر ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، در مجموع ۱۹۰ عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛ تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها