خبر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط ایران در رسانه های خبری غربی بازتاب های بسیاری داشت و البته در کنار آن باید موضع انفعالی مقام های صهیونیستی و برخی کشورهای همدست تل آویو را بدان اضافه کرد.
کد خبر: ۷۰۹۵۴۹
بازتاب جهانی سرنگونی پهپاد صهیونیستها

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در این زمینه نوشت: سپاه پاسداران ایران یک فروند هواپیمای رادار گریز اسرائیلی را سرنگون ساخته است. این پهپاد بنابر ادعای ایران در نزدیکی تاسیسات هسته ای نطنز سرنگون شده است.

بر اساس این گزارش ، این حادثه در هنگامه مذاکرات ایران با قدرت های جهانی بابت برنامه های هسته ای این کشور و درخواست ریس جمهور ایران برای لغو بیشتر تحریم ها رخ داد.

پایگاه خبری «کامن دریمز» آمریکا نیز می نویسد: مقام های نظامی اسرائیلی رصد برنامه های هسته ای ایران و برخی کشورهای دیگر را تایید کرده اند و تل آویو از پهپاد نوع «هرون» یا «هرون تی پی، Heron TP »که احتمالا قابلیت پروازهای مسافت طولانی را دارد و ساخت کارخانه های داخلی اش است، استفاده کرده است. البته مقام های اسرائیلی تاکنون اظهار نظری خاص در این باره نکرده اند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در گزارشی با همین مضمون ضمن ذکر جزییات این خبر تصویر پهپاد هرون را منتشر ساخت و نوشت که نام دیگر این پهپاد را «ایتان» بیان کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی از تهران نوشت: هنوز مقام های اسرائیلی هیچ اظهار نظری در این زمینه نکرده اند. مقام های ایرانی نیز طی چند هفته اخیر اعلام داشته اند که برنامه موشکی قابل مذاکرات در موضوع هسته ای این کشور نیست.

و اما شبکه خبری «بی بی سی» انگلیس در پایگاه اینترنتی خود ضمن اشاره به این خبر نوشت: سخنگوی نظامی اسرائیل در گفت وگو با بی بی سی گفته است که نمی تواند در این زمینه واکنشی نشان دهد.

روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» نیز نوشت: مقام های اسرائیلی برحسب عادت در باره این ماجرا و جمع آوری اطلاعاتی سخنی نگفته اند.

احمدی‌ نژاد فعالیت انتخاباتی ندارد

روابط عمومی دانشگاه‌ بین‌المللی ایرانیان با صدور اطلاعیه‌ای فعالیت احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

خبر منتشره در برخی جراید و رسانه‌ها در خصوص فعالیت دکتر احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده مجلس از اساس کذب محض بوده و عاری از حقیقت است.

«ندای» شکاف در میان اصلاح طلبان

تشکل تازه تاسیس اصلاح طلبان جوان، واکنش‌های زیادی را برانگیخته است و حتی برخی نسل اولی‌های این جریان را سردرگم کرده است؛ بعضی حتی نمی‌دانند تشکل نسل دوم اصلاح طلبان دقیقا چه مرام و رفتاری دارد.

به گزارش فارس،تشکیلات تازه رونمایی شده که از دورن اصلاحات، حتی برای خود اصلاح طلبان نیز عجیب و غریب و شوکه کننده است، حتی شوکه کننده تر از اعلام موجودیت جبهه پایداری برای اصولگرایان؛ چون حداقل در زمان شکل گیری جبهه پایداری، اصولگرایان از جزئیات این تشکل با خبر بودند.

علی رغم گذشت 10 روز از اعلام موجودیت رسمی تشکل «نسل دوم اصلاح طلبان» نه سخنگو و نه صادق خرازی لیدر این تشکل نتوانسته اند واقعیت تشکلات را برای فضای سیاسی کشور و حتی اصلاح طلبان شرح دهند.

بنابر این گزارش، عدم مذاکره با عارف به عنوان سیاستمدار اصلاح طلبی که تلاش خود را معطوف به میدان دادن به جوانان در انتخابات بعدی مجلس طرح کرده، نشان می داد که تشکیلات جدید زیاد علاقه مند به همکاری با وی نیست و رویه مستقلی را پیش گرفته است.

محمد علی ابطحی چهره نزدیک به سید محمد خاتمی با کنایه درباره تشکل جدید سخن گفته و در صفحه اجتماعی اش می نویسد: «آقای صادق خرازی برای نجات و نزدیک کردن اصلاحات با حاکمیت تشکیلاتی درست کرده است به نام ندا. مخفف نسل دوم اصلاحات! در طول سال‌های قبل هم چندین تشکل اصلاح‌طلبی برای جایگزینی اصلاحات درست شده بود. این هم یک تشکل جدید. فقط نمی‌دانم چرا آقا صادق خودش را با اینکه همسن و سال ماهاست نسل دوم نامیده؟ شاید به خاطر اینکه دیر به اصلاحات پیوسته، خودش را نسل دوم معرفی می‌کند. در هر حال ما که بخیل نیستیم، مبارک باشد. اما اصلاحات یک جریان عمیق تاریخی است که در بدنه جامعه شکل گرفته و اندیشه‌های آقای خاتمی هم مبنای آن بوده و خواهد بود و نجات بخشی هم لازم ندارد. برای همه تشکل‌ها و احزاب اگر بتوانند در حزبی شدن جامعه نقش ایفا کنند، آرزوی توفیق داریم.»

احمدپورنجاتی عضو حزب منحله مشارکت نیز در صفحه اجتماعی اش با نگاه تمسخرآمیز درباره «ندا» می گوید: « شنیده ام یک فقره "آقا صادق خرازی" ؛ به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح طلبی، یک تشکیلات درست کرده اند به نام " ندا": نسل دومی های اصلاحات! مبارک است.!!

احمد شیرزاد عضو دیگر حزب منحله مشارکت نیز که بیشتر اعضای تشکل تازه تاسیس از شاخه جوانان همین حزب منحله هستند، درباره این تشکل تازه تاسیس تصریح کرد: « نصیحت ما به گروه‌های جدید این است که سیاست مسیر پرمخاطره‌ای دارد و هرگونه کار عجولانه‌ای مخاطره‌آمیز است و منجر به عکس‌العمل‌هایی می‌شود،‌که مد نظر آنها هم نیست از این رو گروه‌ها باید با طمأنینه و صبر حرکت کنند و تلاش نکنند که یک شبه ره چند ده ساله را بروند.»

سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق هم بالاخره درباره تشکیلات تازه تاسیس اظهارنظر کرد و یا مجبور شد اظهارنظر کند.

خاتمی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره تشکیلات ندا (نسل دوم اصلاح طلبان) و مورد تایید بودن با نبودن این تشکل بیان کرد: «اصلاح طلبی از تکثر دفاع می کند... بنابراین حضور تشکل های مختلف در ذات اصلاح طلبی است و گروه های مختلف می توانند فعال باشند البته اولویت من فعال شدن تشکل های موجودی بود که بعضی از آنها محدود شده اند.»

افشای سفر 100 هزار دلاری مسئولان

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از سفر غیرضروری هیئتی پرده برداشت که در این سفر یک هفته‌‌ای به یکی از کشورها که 13 نفر از مسئولان حضور داشتند 100 هزار دلار هزینه شده است!

احمد امیر‌آبادی‌فراهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد سفرهای خارجی برخی مسئولان گفت: در این سفر به هر یک از اعضا فقط 1500دلار پاداش داده شده است.

وی با بیان اینکه مسئولانی که به سفر می‌روند روزانه 180 دلار حق مأموریت می‌گیرند، اظهار داشت: آیا واقعاً سفرهای خارجی مسئولان به اندازه‌ای دستاورد دارد که 180 دلار حق مأموریت بگیرند!

نماینده قم اظهار داشت: واقعاً باید ببینیم این هزینه‌ها از کجا تأمین می‌شود و در چه راستایی صرف می‌شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
درود فراوان بر نیروی هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همه پاسداران سلحشور , جان بر كف , شجاع ایران , یا حسین علیه السلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
در جواب نماینده محترم قم عارضم كه هزینه سفر این آقایان از مالیاتی كه از حقوق 800 هزار تومنی من و امثال من كارگر و كارمند بر می دارند تامین میشه !!!!!!!!!!! این كه دیگه پرسش نداشت . حالا باید از مسئولانی كه سفرهای بدون ضرور و نتیجه انجام میدن بپرسید فكر می كنند می تونن از حق الناس فرار كنند ؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها