روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی موضوع اخذ مجوز از کنگره برای اقدام به عملیات نظامی علیه گروه تکفیری داعش تحت عنوان استراتژی جدید مبارزه با تروریسم است.
کد خبر: ۷۰۸۶۲۲
برنامه های اوباما برای حمله به داعش

صدور مجوز کنگره می‌تواند مشروعیت لازم را به اقدام نظامی نامحدود آمریکا علیه نیروهای داعش در عراق و سوریه فراهم کند. پیش از این نیز کنگره در سال 2001 این مجوز را تحت عنوان مبارزه با القاعده و در سال 2002 تحت عنوان مبارز با صدام در اختیار دولت قرار داده بود.

بنا بر این گزارش گزینه‌های قانونی که اقدام نظامی مستقیم آمریکا را می‌تواند توجیه کند عبارتند از: مجوز موقت تحت قطعنامه قدرت‌های جنگ، قانون اساسی برای اقدامات سریع جهت حفاظت از شهروندان آمریکایی و مذاکره با کنگره برای اخذ مجوز مبسوط جهت مبارزه با گروه تکفیری داعش.

دستور اوباما برای حملات هوایی به مواضع داعش بر طبق گزینه اول توجیه شده است. گزینه دوم نیز در عملیات ناموفق آمریکا در نجات «جیمز فولی» استفاده شد و گزینه سوم نیز باید میان قانون‌گذارانی که دیگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد حدود اختیارات رئیس‌جمهور و عملیات نظامی در ورای دریاها دارند مورد بحث قرار گیرد.

« بنیامین رودز» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه خود با خبرنگاران قتل خبرنگار آمریکایی به دست نیروهای داعش را حمله‌ای تروریستی به آمریکا خوانده است و مدعی شده است که مبارزه با داعش می‌تواند ذیل دکترین دفاع از خویش به مشروعیت بین‌المللی دست پیدا کند.

فشار اصلاح‌طلبان به رئیس جمهور درباره معرفی وزیر علوم

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت:اصلاح طلبان هم‌اکنون فرار به جلو می‌کنند و به شکلی تلاش دارند که گزینه بعدی وزارت علوم، گزینه‌ای در راستای حرکت فرجی‌دانا باشد به این دلیل از هم‌اکنون فشار زیادی را بر رئیس جمهور وارد می‌کنند.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به هجمه‌های اصلاح طلبان به رئیس جمهور درباره عدم حضور در جلسه استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: فرجی دانا عملاً نقش نیابتی از اصلاح طلبان در جانمایی فتنه‌گران در دولت را ایفا می‌کرد و نگرانی بسیار عمده‌ای از حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها برای تکرار حوادث سال ۱۳۸۸ وجود داشت.

وی ادامه داد: با استیضاح و رأی عدم اعتماد به فرجی دانا، عملاً برنامه‌های اصلاح طلبان به مشکل جدی برخورد و هم‌اکنون آنها قادر نیستند برنامه‌های گذشته خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

سروری تأکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی دقیقی در حال شکل‌گیری است تا اصلاح طلبان بتوانند مسیر گذشته وزارت علوم را با گزینه بعدی ادامه دهند و ادامه این حرکات از بلوا و آتش بار رسانه‌ای از این موضوع نشأت می‌گیرد تا دولت مجبور به تمکین از آنها شود.

حماس سر بریدن جمیز فولی را محکوم کرد

خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس با محکوم کردن سر بریدن جمیز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط داعش، گفت که حماس هیچ شباهتی به داعش ندارد؛ گروهی تروریستی که در سراسر عراق و سوریه دست به قتل عام می‌زند.

به گزارش ایسنا،وی در این مصاحبه گفت: فرصتی برایم پیش آمده تا بگویم حماس مخالف کشتار غیرنظامیان و خبرنگاران است.

خالد مشعل با متهم کردن اسرائیل ادامه داد: سؤال اینجاست که چه کسی غیرنظامیان را می‌کشد. در جریان حملات اسرائیل به غزه بیش از 15 خبرنگار کشته شدند.

رهبر سیاسی حماس برای نخستین بار اذعان داشت که اعضای این جنبش و نه رهبری سیاسی آن، در قتل سه نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری که ژوئن سال جاری میلادی صورت گرفته، دست داشتند اما او از این اقدام به عنوان یک عملکرد مشروع علیه اشغالگری غیرقانونی اسرائیل دفاع کرد.

وی ادامه داد: ما یک گروه مذهبی و خشن نیستیم. داعش پدیده‌ای کاملاً متفاوت است، ما با تهاجم به سرزمین فلسطین مخالفیم.

چرا «بی بی سی» داعش را تروریست نمی‌داند؟

بی‌بی‌سی همواره سعی کرده خود را در پس نقاب بی‌طرفی پنهان سازد این درحالی است که همواره در شرایط مختلف این مساله از جانب افکار عمومی زیر سئوال رفته است. بی‌بی‌سی ادعای دیگری نیز دارد و همواره در صدد آن است که خود را مستقل نشان دهد اما همین ادعاهای کذب و متناقض است که سبب شده افکار عمومی نسبت به ماهیت این رسانه شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنند. اینکه این رسانه تحت نظر دولت انگلیس کار نمی‌کند تقریبا به یک شوخی سیاه بی‌بی‌سی با افکار عمومی بدل شده است که در پس آن دروغی بزرگ نهفته است.

به گزارش «فردا»؛ یکی از سئوالاتی که این روزها از عناصر این شبکه پرسیده می شود چرایی به کار نبردن واژه تروریست برای گروهک تروریستی داعش است.

صادق صبا، مدیر بی‌بی‌سی سعی کرده است که این سئوال را به طور کاملا هدفمند پاسخ دهد اما کامنت‌هایی که در ادامه این متن در صفحه شخصی یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی آمده است در نوع خود بسیار قابل توجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها