علی دارابی، معاون رسانه ملی در امور تلویزیون در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه ایثار گفت: در ده سال آینده هزار اثر با موضوع دفاع مقدس در تلویزیون تولید خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۵۳۵۹

به گزارش روابط عمومی تلویزیون، علی دارابی در مراسم پایانی این جشنواره که روز سه‌شنبه برگزار شد، بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر دولت از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای حوزه ایثار و دفاع مقدس تأکید کرد.

دارابی در جمع هنرمندان و برگزیدگان این جشنواره گفت: انتظار شایسته این است که بودجه و اعتبار لازم برای فعالیت مؤثر در حوزه ایثار و دفاع مقدس به نهادها و دستگاه‌هایی که در خط مقدم این عرصه‌اند، قرار گیرد.

دارابی تصریح کرد: استقلال، امنیت، آبادانی، عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مرهون بذل جان بهترین فرزندان این مرز و بوم است و تا تاریخ هست مدیون و وامدار آنها هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تلویزیون برای تولید آثار تلویزیونی ده سال آینده رسانه ملی گفت: تولید هزار فیلم و صد مجموعه تلویزیونی در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت، برای ده سال آینده پیش‌بینی شده است.

معاون سیما یادآور شد: در سال‌های اخیر 1500 فیلم تلویزیونی تولید شده است که یک سوم آن به حوزه ایثار و دفاع مقدس اختصاص دارد و علاوه بر این بیش از 50 مجموعه تلویزیونی نیز در این حوزه تولید شده است.

دارابی با اشاره به جنگ نرم و رویارویی رسانه‌ای جهان استکبار با جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه جنگ در استودیوهای رادیویی و تلویزیونی رقم می‌خورد و بر این اساس باید متناسب با اهمیت موضوع، سرمایه‌گذاری کنیم و نظام بودجه‌ریزی کشور نیز به این مهم توجه کند.

وی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی از جمله سریال‌های «شوق پرواز» و «آخرین روزهای زمستان» در جامعه، گفت: بسیاری از کشورها قهرمان‌های تخیلی طراحی می‌کنند و براساس آن فیلم و سریال می‌سازند، در حالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور ما قهرمانان بی‌بدیل و ارزشمندی دارد که باید به رشادت‌ها و دلاوری‌های آنها پرداخت، تا جامعه و بخصوص نسل جوان بیش از گذشته با این رشادت‌ها آشنا شوند.

معاون سیما فعالیت شبکه افق را در این زمینه ارزیابی کرد و گفت: این شبکه تلویزیونی در حوزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی فعال است و سینما و دیگر حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز باید از تمام توان خود در این عرصه بهره گیرند.

دارابی در این مراسم از تلاش موثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندانی که در حوزه ایثار و دفاع مقدس فعالند، قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها