سردار سلامی در برنامه «نگاه یک»:

کرانه باختری حتماً مسلح خواهد شد

پیام رئیس جمهور به گردهمایی« بچه های غزه، بچه‌‌های ایران»:

فاجعه غزه قتل عام انسانیت است

کودکان ایرانی روز پنجشنبه با حضور در برج میلاد انزجار خود را از ظلمی که به کودکان غزه می‌شود، ابراز کردند. متولی این گردهمایی شبکه جام‌جم بود.
کد خبر: ۷۰۳۳۷۷

به گزارش روابط‌عمومی تلویزیون، بعدازظهر پنجشنبه بسیاری از کودکان ایران‌زمین در محوطه آزاد برج میلاد تهران گرد هم آمدند تا همدلی خود با کودکان مظلوم غزه را به جهانیان نشان دهند.

در این مراسم که به همت رسانه ملی و شبکه جام جم برگزار شد، مجریان جوان شبکه جهانی جام‌جم اجرای برنامه را بر عهده داشتند. کودکان حاضر در مراسم به نفع کودکان غزه نقاشی کشیدند و طوماری هم برای ارسال به مجامع بین‌المللی امضا کردند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمدصادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و محمدباقر قالیباف شهردار تهران و عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما با ارسال متن‌های‌ جداگانه حمایت خود را از برگزاری این برنامه و حمایت از کودکان فلسطین اعلام کردند.

فاجعه غزه؛ قتل‌عام انسانیت است

پیام رئیس‌جمهور ایران به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران» را حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جهور قرائت کرد. در این پیام چنین آمده بود: تجاوز بیرحمانه، کشتار وحشیانه و بخصوص قساوت روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و کودکان معصوم و زنان بی‌دفاع غزه، ماهیت پلید این رژیمِ کودک‌کش را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخت. بی‌تردید بمباران مدارس و قطعه‌قطعه کردن کودکان فلسطینی مصداق کامل و عینی نسل‌کشی در جهان امروز است. فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل‌عام انسانیت است.

رئیس جمهور : حمایت مردم ایران از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد

عمق این جنایات، اتحادی انسانی و اجماعی جهانی میان مردم و کودکان بسیاری از کشورهای دنیا برای حمایت از کودکان غزه به وجود آورده است. چگونه می‌توان پیکر بی‌جان و آغشته به خون کودکان بی‌دفاع را دید و سکوت کرد؟ پیشنهاد ملت ایران برای ساختن «جهان عاری از خشونت و افراط‌گری» که سال گذشته در سازمان ملل متحد مطرح شد، پاسخی بهنگام و مسئولانه در قبال انفعال نهادهای بین‌المللی در مقابل کشتاری چنین سبعانه بود. جهانیان می‌دانند هیچ منطقی نمی‌تواند از کشته شدن کودکان بی‌گناه و بی‌پناه غزه دفاع کند. کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی معنایی غیر از عجز اشغالگران قدس شریف در مقابله با مردم مبارز و مقاوم فلسطین ندارد؛ بی‌شک نام این مردمان به عنوان نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی در تاریخ جاودانه خواهد شد.

حمایت مردم و بویژه کودکان ایرانی از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد که همواره الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است. کودکان ایران بر مبنای این نگاه بشردوستانه آلام کودکان غزه را آلام خود می‌دانند و با آنها همدردی می‌کنند و با اقدام شایسته رسانه ملی در تمهیدِ این اجتماع؛ به جهانیان اعلام می‌کنند که: کودکان غزه، کودکان ایرانند. جهانیان اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستند و سکوت آنها را اینچنین تعبیر کرده‌اند که معنای حقوق بشر در قاموس آنها صرفا حمایت از حقوق غربی‌هاست.

امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکت‌اند، بچه‌ها و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

صلح و آرامش و پرهیز از جنگ و خونریزی در جهان، خواست اصلی و حق واقعی و مسلم کودکان جهان و نسلی است که به دنبال افقی روشن، انسان محور و اخلاق‌مدار برای آینده است. انتظار می‌رود دولت‌های غربی نیز در این زمینه منافع و مطامع مادی و سیاسی خود را کنار بگذارند و با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ همراهی کنند.

رفتار اسرائیل جنایت جنگی است

در متن پیام آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران» آمده است: بدون تردید استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در رساندن پیام مظلومیت مردم مسلمان غزه به گوش جهانیان و برانگیختن موج حمایت جهانی از آنان موثر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در برانگیختن موج حمایت جهانی ا ز مردم غزه موثر خواهد بود

به این وسیله از حرکت انسان‌دوستانه شبکه جهانی جام‌جم و دیگر شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی در تولید ویژه‌برنامه و تهیه طومار حمایت از کودکان غزه برای مجامع بین‌المللی قدردانی و تشکر می‌گردد.

دستان کوچک شما را می‌فشارم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم با ارسال پیامی به اجتماع کودکان غزه، کودکان ایران از برگزاری این تجمع حمایت کرد و یادآور شد: کودکان و نوجوانان ایرانی، مخاطبان عزیز برنامه کودکان غزه ـ کودکان ایران پس از گذشت چندین دهه از اشغال قبله اول و حرم دوم مسلمانان جهان توسط رژیم صهیونیستی و قتل عام گسترده مردم مظلوم فلسطین، دور جدید کودک‌کشی صهیونیست‌ها باحمایت آشکار غرب غم سنگینی را در قلب همه ما ایرانیان به وجود آورده است.

رئیس مجلس: تجمع بزرگ کودکان و نوجوانان ایرانی در حمایت از کودکان غزه، نمایندگان مجلس را بیش از پیش مصمم می‌کند

کودکان ایرانی در هر جای دنیا بر مبنای فرهنگ، تمدن و هویت ملی و اسلامی، ‌به رسالت خود در دفاع از حقوق مظلومان جهان و ابراز همدردی با کودکان تحت ستم استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب واقف و پایبندند و به این روح بشردوستی و صلح‌طلبی خود افتخار می‌کنند.

بدون شک برگزاری تجمع بزرگ کودکان و نوجوانان ایرانی در حمایت از کودکان غزه، نمایندگان مردم در خانه ملت را بیش از پیش در دفاع از حقوق ملل مظلوم و تحت ستم جهان مصمم ساخته و با افتخار، دست‌های کوچک شما را در حمایت از کودکان مظلوم و بی‌گناه غزه می‌فشارم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی بویژه برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران » نوشت: فقط یک‌بار باید از دریچه چشمان معصوم بچه‌ها در سراسر جهان از هر نژاد، قوم، مذهب و ملیت، با هر زبان و رنگی به فلسطین و غزه خونین بنگریم. هیچ کودکی نمی‌تواند حتی لحظه‌ای، شاهد ضجه و گریه نوزادان، کودکان و بچه‌های معصومی باشد که گناهی بجز فلسطینی بودن ندارند و به همین جرم در کنار پدران و مادران خود به خون می‌غلتند و زخم زجرآور جراحت و بار سنگین آوارگی را به دوش کوچک خود می‌کشند.

مردان و زنان در سراسر عالم به چشم خود بارها و بارها مظلومیت بچه‌های غزه را دیدند که با چشمانی بهت‌زده، انسانیت و بشریت را با نگاه‌های خیره خود به استمداد می‌طلبیدند و ملتمسانه برای رهایی از شیطان‌صفتان دیوسرشت و کودک‌کش، طلب یاری می‌کردند.

وزیر امور خارجه : امیدوارم این فریادهای کودکانه و معصومانه وجدان خفته حامیان غاصبان صهیونیستی را بیدار کند

رسم کودک‌کشی تنها از سفاکان پلیدی برمی‌آید که به هیچ یک از موازین انسانی وقعی نمی‌نهند و جواب فریادها و خشم بچه‌ها را از لوله‌های تفنگ، توپ و تانک می‌دهند. گنبد پوشالین بر سر خود می‌گسترند و از زمین و هوا سقف خانه‌های آنان را ویران و چتر چادر کودکان غزه را به آتش می‌کشند و در تجاوز خود به مامن بچه‌ها در بیمارستان، مدرسه و مهدکودک هم رحم نمی‌کنند.تصاویر خشم و انزجار و غریو فریاد کودکان و نوجوانان سراسر جهان، نهیبی است که بر سر تجاوزگران صهیونیست فرود آمده و همراه با آه جانسوز بچه‌های غزه، دودمان تجاوزگران را بر باد خواهد داد.

این روزها، کودکان و خردسالان ایرانی با آموزه‌هایی برگرفته از فرهنگ دینی و ملی خود، بغض فروخورده‌ای از یزیدیان صهیونیست در صحنه غزه در گلو دارند و همدوش مادران و پدران مهربان خویش، با همه وجود فریاد انزجار و تنفر خود از صهیونیست‌های کودک‌کش و همچنین ندای همبستگی و دوستی و مهربانی با همشاگردی‌های خود در غزه سر می‌دهند.ابتکار زیبا و ارزشمند رسانه ملی در همراهی با کودکان مهربان ایرانی در همبستگی با کودکان مظلوم فلسطینی در برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران» را ارج می‌نهم و امیدوارم این فریادهای کودکانه و معصومانه وجدان خفته حامیان غاصبان صهیونیستی را بیدار کند و همه ملت‌ها را به سوی مهربانی و یاری به مردم فلسطین بخصوص بچه‌های غزه سوق دهد و دیگر هرگز دل هیچ کودک فلسطینی از غرش توپ و تانک دژخیمان صهیونیست نلرزد.

ضرغامی:رسانه‌های غربی در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند

رئیس رسانه ملی هم با ارسال پیامی به اجتماع «بچه‌های غزه ـ بچه‌های ایران» حاکم شدن آرامش و معنویت در همه جهان را آرزو کرد.در پیام عزت‌الله ضرغامی به اجتماع بچه‌های غزه ـ بچه‌های ایران آمده است: فرزندان عزیزم؛ در شرایطی که رسانه‌های غربی طی هفته‌های گذشته در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند، حمایت گسترده شما از کودکان مظلوم غزه در برنامه تلویزیونی «بچه‌های غزه ـ بچه‌های ایران» ستودنی است.

رئیس رسانه ملی​: حمایت کودکان ایرانی از کودکان مظلوم غزه در برنامه تلویزیونی «بچه‌های غزه- بچه‌های ایران» ستودنی است

همراهی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با پیام‌های ساده و کودکانه شما، موجی از امید، همدلی و همدردی را برای کودکان معصوم غزه بوجود آورد. بی‌شک این روح انساندوستی ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دارد که در تمامی نسل‌های ایرانیان حلول کرده است.به امید روزی که با حاکم شدن آرامش و معنویت در همه جهان، رسانه ملی فقط زیبایی، مهربانی و محبت را به تصویر بکشد.

سلام به غزه و صدای گمشده کودکانش

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم در پیامی که در اجتماع کودکان غزه ـ کودکان ایران قرائت شد، نوشته بود: سلام به غزه و صدای گمشده کودکانش. شکوفه‌های زندگی و جوانه‌های جهاد در غزه، از تهران، شهر دوستی و عاطفه به شما درود می‌فرستم.شما کودکان محکم‌ترین گره‌های عاشقانه زندگی هستید و آینه‌های جهان برای تماشای شما ساخته شده‌اند؛ شما که لبخند خلقت پروردگارین و گرمای دل‌ها و خانه‌ها و شهرهایمان، از لبخند شماست.

شهردار تهران: اقدام​دست‌اندرکاران و مهمانان کمپین رسانه‌ای بچه‌های ایران، بچه‌های غزه شایسته قدردانی است

چندی است که در بخشی از زمین خدای مهربان، آهنگ زیبای خنده‌هایت به گوش نمی‌رسد و جهانی در غم غزه به ماتم نشسته است. چشمان اشکبارتان خلاصه معصومیت است و ناله‌های دردناکتان جراحتی بر پیکر انسانیت. هیچ کودکی نیست که اشک‌هایش ستاره نشده باشد و امروز، شما خود ستاره‌های آسمان معصومیت و شرافتید.

بر خود لازم می‌دانم در این فرصت از طراحان، مدیران، دست‌اندرکاران و مهمانان کمپین رسانه‌ای بچه‌های ایران، بچه‌های غزه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم.

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در حمایت از مردم غزه

همزمان با تظاهرات ضد صهیونیستی بعد از نمازجمعه در چند استان کشور، نمازگزاران تهرانی هم دیروز بعد از نمازجمعه، برای اعلام همبستگی و حمایت از مقاومت اسلامی غزه راهپیمایی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نمازجمعه حضوری گسترده و باشکوه در این راهپیمایی داشتند و با برائت و انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت و پشتیبانی خود را از ملت مظلوم غزه اعلام کردند.حاضران در این تظاهرات شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا مرگ بر صهیونیست سردادند. در حاشیه این مراسم راهپیمایان با امضای طوماری خشم و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.این تظاهرات علاوه بر تهران در استان‌های اصفهان، کردستان، همدان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان‌شرقی و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها