سردار سلامی در برنامه «نگاه یک»:

کرانه باختری حتماً مسلح خواهد شد

با پایان آ تش‌بس 72 ساعته صورت گرفت

حملات مجدد هوایی صهیونیست‌ها به غزه

با پایان یافتن آتش‌بس 72 ساعته میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی در صبح دیروز و به‌نتیجه نرسیدن مذاکرات طرفین در قاهره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح دیروز بار دیگر مناطق مختلف نوار غزه را زیر حملات شدید خود قرار دادند. در مقابل نیروهای مقاومت نیز با پرتاب موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین نسبت به این حملات واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۷۰۳۲۹۳

به گزارش ایسنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آغاز حملات روز گذشته خود اراضی زراعی را در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. مسجد المحمدی در منطقه شیخ رضوان واقع در شمال نوار غزه نیز از دیگر مکان‌‌هایی بود که هدف این حملات قرار گرفت و بر اثر آن یک کودک فلسطینی به شهادت رسید. علاوه بر این و بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، چهار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه زخمی شده‌اند.

همزمان توپخانه‌های رژیم صهیونیستی مناطق شمال و شرق نوار غزه را آماج حملات خود قرار دادند. گفته می‌شود در نتیجه این حملات ستون‌های دود به هوا برخاسته بود. شبکه الاقصی نیز در خبری اعلام کرد یک خانه در منطقه الزیتون در شرق غزه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ویران شد. در این حمله علاوه بر زخمی شدن یک فلسطینی، خانه مجاور نیز آتش گرفت. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که هزاران فلسطینی در شرق غزه به دلیل هراس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خانه‌های خود را ترک کردند. همچنین نیروهای زمینی و تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز در حال استقرار در مناطق مرزی غزه هستند.

واکنش نیروهای مقاومت به حملات صهیونیست‌ها

در مقابل از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه، نیروهای مقاومت نیز با شلیک موشک نسبت به این حملات واکنش نشان دادند. به گزارش شبکه فلسطین الیوم، به دنبال شلیک موشک‌های مقاومت، صدای آژیرهای خطر در عسقلان، اشکول و برخی شهرک‌های یهودی‌نشین در جنوب اراضی اشغالی شنیده شده است. رسانه‌های عبری‌زبان نیز گزارش دادند که در پی شلیک موشک‌ها از غزه، آتش‌سوزی در شهر عسقلان رخ داده است.

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز مسئولیت شلیک سه موشک گراد به شهر عسقلان را برعهده گرفت. گفته شده است که صدای انفجارهایی نیز در شمال نوار غزه شنیده شده است. همزمان، شبکه المیادین گزارش داد که تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین پس از پایان آتش‌بس،‌ 12 موشک به عسقلان، اشکول و دیگر شهرک‌های یهودی‌نشین شلیک کرده است.شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که از صبح دیروز بیش از 17 موشک به سمت‌ شهرک‌های یهودی‌نشین شلیک شده است.به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، در نتیجه اصابت راکت نیروهای مقاومت به‌منطقه نقب در فلسطین اشغالی سه نظامی رژیم صهیونیستی زخمی شدند. در همین حال، گردان‌های المجاهدین با هدف قرار دادن شهرک اوکیم با موشک گراد، هشدار دادند که به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد.

شدت این حملات و موشک‌ها به حدی بود که رژیم صهیونیستی تمام سفرهای هوایی فرودگاه بن گوریون را به‌دلیل هراس از موشک‌های مقاومت به تعویق انداخت. گفته می‌شود که دستور حملات روز گذشته صهیونیست‌ها به نوار غزه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صادر شد. آنها ادعا کردند که این حملات در واکنش به شلیک موشک‌های گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی بوده است، اما شبکه‌های خبری همچون الجزیره گفتند از سرگیری حملات از سوی گروه‌های مقاومت نبوده است.

شکست مذاکرات

حملات روز گذشته پس از آن از سرگرفته شد که مذاکرات طرفین در مصر به نتیجه نرسید. گفته می‌شود طرف فلسطینی در این مذاکرات با زیادی‌خواهی خواسته‌های صهیونیست‌ها مخالفت کرده است.صهیونیست‌ها در تلاش بودند تا در مذاکره طرف فلسطینی را وادار به خلع سلاح کنند و این در حالی است که اسماعیل هنیه در سخنانی تاکید کرد که مقاومت اجازه نخواهد داد صهیونیست‌ها اهدافی را که در میدان جنگ به‌دست نیاورده‌اند پای میز مذاکره به‌دست آورند.

یکی دیگر از موارد مورد اختلاف میان طرفین که با مخالفت مذاکره‌کنندگان فلسطینی روبه‌رو شد، پیشنهاد صهیونیست‌ها در مورد تبادل اسرا بود.

برخی منابع گفتند اسرائیلی‌ها پیشنهاد کردند که در مقابل آزادی ۱۵ اسیر فلسطینی و تحویل دادن پیکر هشت شهید فلسطینی دیگر، مقاومت جسد دو سرباز اسرائیلی را به این رژیم تحویل دهد. گفته می‌شود با به بن‌بست رسیدن این مذاکرات، نماینده رژیم صهیونیستی، قاهره را ترک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها