در دنیای فوتبال هرگاه صحبت از مصدومیت می‌شود بی‌اختیار به یاد برخوردهای خشن می‌افتیم، اما عوامل مصدومیت همیشه به داخل زمین خلاصه نمی‌شود. در سایت‌های مختلف به موارد زیادی از این دست آسیب‌دیدگی‌ها اشاره شده که برخی از جالب ترین آنها در ادامه آمده است:
کد خبر: ۷۰۱۲۳۴

سه چرخه کودک: دیوید بتی، بازیکن دهه 90 انگلستان هنگامی که به‌دلیل مصدومیت مچ پا در خانه‌اش استراحت می‌کرد دوباره مصدوم شد. علت مصدومیت دوباره بتی دختر سه ساله او بود که با سه چرخه از روی پای بتی رد شد.

شوت بازیکن خودی: الیور کان پیش از آغاز بازی‌ بایرن مونیخ مقابل آرمنیا بیلفلد، هنگامی که بازیکنان مشغول گرم کردن بودند، به‌دلیل برخورد شوت سنگین میشائیل رنسینگ دروازه‌بان ذخیره بایرن به صورتش از ناحیه چشم مصدوم شد و آن بازی را از دست داد.

دستگاه توپ جمع کن: در طول بازی‌های لیگ جهانی گلف در سال 1985 اتفاق عجیبی برای وینس کولمن رخ داد. او در حال گرم کردن در گوشه‌ای از زمین بود که پایش در دستگاه توپ جمع‌کن گیر کرد. او به مدت 30 ثانیه در این حالت بود و بعد هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی مسابقات را از دست داد.

کنترل تلویزیون: رابی کین، کارلو کودیچینی، دیوید جیمزو دیویدسیمن چهار بازیکنی هستند که در دوره‌های مختلف به هنگامی که دست خود را دراز کرده بودند تا کنترل از راه دور را بردارند دچار مصدومیت از ناحیه زانو یا کشیدگی عضله پشت شدند.

عروس دریایی: خولیو آرکا بازیکن آرژانتینی ساندرلند در زمان اردوی آمادگی این تیم در شمال شرق انگلستان هنگام شنا در دریا توسط یک عروس دریایی گزیده شد. آرکا در حالی که تمام بدنش کهیر زده بود به بیمارستان انتقال یافت.

رستوران کذایی: همه چیز آماده بود تا نوربرت نیبیر مرد شماره یک تیم فوتبال آلمان غربی در جام ملتهای اروپا 1980 باشد. نوربرت همراه نامزدش به رستوران رفتند تا این موفقیت را جشن بگیرند، اما پس از صرف غذا وقتی می‌خواست از جایش بلند شود به‌دلیل پاره شدن مینیسک پا از درد فریاد کشید. هارولد شوماخر جانشین نوربرت در تیم ملی آلمان غربی شد.

عطسه عجیب: سامی سوسا یکی از بهترین بازیکن‌های بیسبال در آمریکا بود که براثر بازی‌های زیاد مشکلاتی در قسمت کمرش پیدا شده بود. این مشکلات به حدی نبود که بخواهد او را اذیت کند اما در سال 2004 این ستاره بیسبال دوعطسه پشت سر هم می‌کند و عطسه دوم باعث شد تا فشار زیادی به مهره‌های کمر او وارد شود. همین عطسه سوسا را برای همیشه از دنیای بیسبال جدا کرد.

آب جوش: کوین کایل بازیکن لیگ برتر انگلستان مشغول گرم کردن شیشه شیر پسر کوچکش بود که کودک نوپا به ظرف آب جوش برخورد کرد و آن را روی بدن پدرش ریخت. کایل چند بازی ساندرلند را به‌دلیل این سوختگی از دست داد.

برخورد با سگ: شیک برودی دروازه‌بان برنتفورد براثر تصادم با سگ گله‌ای که برای گرفتن توپ به داخل زمین آمده بود کشکک زانویش شکست و فوتبال را برای همیشه کنار گذاشت. برودی چند سال بعد درخصوص این مصدومیت می‌گوید که سگ به ظاهر کوچک اما بسیار محکمی بود!

خوراک بال مرغ: درگیری ایوان بونتی بازیکن ایتالیایی تیم گریمزبی تاون با مربی این تیم در جلسه‌ای پس از شکست 3 بر 2 مقابل لوتن موجب شد تا برایان لاوز مربی این تیم بشقاب خوراک بال مرغ را به سوی بونتی پرتاب کند. نتیجه این برخورد، ترک خوردن استخوان گونه بونتی بود.

بی‌توجهی به داور: تو آلن بسکتبالیست تیم بوستون، در ژانویه 2007، در حال بازی مقابل تیم ایندیانا بود که در یک حمله خطایی بر رویش اجرا شد. داور خطا را اعلام کرد ولی آلن بی‌توجه به حرکت خودش ادامه داد و به سمت حلقه رفت، اما هنگام فرود پایش پیچ خورد و از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی بسیار شدید شد.

پنالتی شوم: اگر امرسون داوطلبانه درون دروازه نمی‌ایستاد او به جای کافو کاپ قهرمانی جام جهانی 2002 را بالای سر می‌برد. داستان از این قراربود که امرسون وقتی می‌خواست ضربه ریوالدو را مهار کند از ناحیه کتف آسیب‌دید و جام جهانی 2002 را از دست داد.

گوزن شمالی: سون گروندالن بازیکن دهه 70 تیم ملی نروژ یک دیدار تیم ملی کشورش را به‌دلیل برخورد با یک گوزن شمالی سرگردان درهنگام ورزش صبحگاهی از دست داد.

کارت پرواز: فوتبالیست‌های امروزی به سفر‌های هوایی عادت دارند. البته نه همگی آنها. میلان راپاییچ بازیکن کلیدی تیم هایدوک اسپلیت کرواسی نخستین بازی تیمش درلیگ کرواسی را تنها به‌دلیل آن که کارت پرواز به چشمش برخورد کرده بود از دست داد.

کفش فوتبال: پس از شکست مقابل آرسنال و خروج از جام حذفی انگلستان در سال 2003 سرالکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد دیوید بکام کاپیتان وقت تیم ملی انگلستان را با کفش هدف قرار داد که به ابروی او برخورد کرد. فرگوسن که از عذرخواهی امتناع می‌کرد دراین باره گفت: اگر صد بار دیگر هم این کار را تکرار کنم به هدف نخواهد خورد!

ادوکلن مردانه: جام جهانی 2002 علاوه بر امرسون سال خوبی برای مصدومیت‌های عجیب وغریب بود. سانتیاگو کانیزارس دروازه‌بان شماره یک اسپانیا مجبور شد جای خود را به ایکر کاسیاس جوان بدهد تنها به این دلیل که شیشه ادوکلن از دستش افتاد و تکه‌های ریز شیشه باعث پارگی تاندون شست پای او شد.

گازگرفتگی سگ: اگر می‌خواهید بدانید چرا مارادونا در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی ریشی شبیه فیدل کاسترو گذاشته بود علتش آن بود که سگ عزیز او صورت بازیکن افسانه‌ای شماره 10 آرژانتین را گاز گرفته بود. دیگو بزرگ مجبور شد علاوه بر عمل جراحی واکسن هاری هم تزریق کند.

حلقه ازدواج: هیچ چیز برای یک بازیکن بهتر از آن نیست که ازدواج خود را با به ثمر رساندن یک گل جشن بگیرد. اما این درخصوص بازیکن سابق تیم سروت سوئیس صدق نمی‌کند. پائولو دیوگو پس از به ثمر رساندن گل برابر شوف هاوزن به میان تماشاگران رفت اما انگشتر او در فنس اطراف زمین گیر کرد و نیمی از انگشت او کنده شد. دیوگو که از درد به خود می‌پیچید به دنبال تکه گم شده انگشت خود می‌گشت اما داور بی احساس او را به‌دلیل شادی بیش از حد جریمه کرد. قضیه به همین جا ختم نشد و بد بیاری دیوگو وقتی کامل شد که جراحان نتوانستند انگشت او را بخیه بزنند و به او توصیه کردند که بقیه آن را هم قطع کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها