طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۹۹۸۸۶
600 نفر 80میلیون‌نفر را خوردند

شرق: 600 نفر 80میلیون‌نفر را خوردند

اس‌ا‌م‌اس «ایلنا» آمد که نوشته بود: «عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: اکنون یک‌چهارم نقدینگی کل کشور در اختیار ۶۰۰ نفر است که این رقم حدود صدهزارمیلیاردتومان است.»
بعد از بانک تماس گرفتند و به‌دلیل عقب‌افتادن اقساط این لکنته می‌خواهند آمبولانس را مصادره کنند و بفروشند. من هم گازش را گرفتم و رفتم بانک و گفتم: ببین پدرجان، الان صدهزارمیلیاردتومان دست 600نفر است، که هنوز هم سیر نشده‌اند و باز هم دارند می‌خورند. درست؟ خب صدمیلیون‌تومان هم به من تسهیلات بدهید بروم هم زن بگیرم، هم خانه اجاره کنم، هم ماشینم را عوض کنم.
گفتند باید دوتا ضامن زنده، یک سند منگوله‌دار، یک‌کیلو سفته، 20لیتر خون در شیشه، مهره چپ مار، 600کیلو پر مگس ماده، ‌همچنین کلیه و طحالت را در لگن بگذاری و بیاوری، تا به درخواستت رسیدگی شود، اگر شرایطش را داشتی شاید صدهزارتومان وام گرفتی.
گفتم: خیلی ممنون. و با انگشت باهاشان بای‌بای کردم و آمدم بیرون.
حق دارند. الکی نیست که. اگر قرار باشد به هرکس و ناکسی تسهیلات بدهند، کی جواب آن 600 نفر بدبخت را بدهد؟ یعنی از گلوی آن 600 نفر بزنند و بگذارند دهان این 70،80میلیون‌نفر ؟ انصاف است؟ نیست دیگر.
- بعد هم ما بررسی کردیم دیدیم آقای احمدی‌نژاد راست می‌گفت چندمیلیون شغل درست کرده است. کو؟ مثلا همین 600 نفر تا پیش از این بیکار بودند، الان خوشبختانه با‌کار هستند. با این وضعی که می‌بینیم به نظر ما، وزارت کار رسما باید «مفاسد اقتصادی» را به‌عنوان شغل در نظر بگیرد و بیمه‌شان کند.
600نفر توی 70،80میلیون‌نفر به نظر شما کم است؟ بله؟ یعنی اقلیت هستند؟ هستند دیگر. بفرما. بعد می‌گویند اوضاع و احوال اقلیت‌ها خوب نیست. هست دیگر. نمونه‌اش همین اقلیت 600 نفری، که حالشان از اکثریت 80میلیون‌نفری بهتر است.
بعد دیروز «فارس» گزارش داده بود شکاف طبقاتی در ایران بهتر از شکاف آمریکا و روسیه است. قربان دستت، با این شکافی که ما می‌بینیم یا تعریفمان از شکاف بهتر فرق دارد، یا بینمان شکاف افتاده و شما آن طرفی ما این طرف.
حالا محمودرضا خاوری بماند که عاقبت‌به‌خیر شد و رفت بغل سلین دیون و همسایه‌شان شد، اما شکاف بزرگ، بابک زنجانی، چی؟ طرف یک‌طوری خورده که می‌گویند چیزی که هنوز نخورده و اموال زنجانی را بگیرند کفاف بدهی‌ش را نمی‌دهد.
بعد هم اصلا صدهزارمیلیاردتومان نقدینگی کشور دست 600 نفر باشد، ما داریم حساب‌کتاب می‌کنیم 300هزارمیلیاردتومان دیگر نقدینگی کشور کجاست؟ دست من؟‌ای‌ای... تابلو شد؟‌ای خدا... یعنی می‌شود من هم شغل مناسب پیدا کنم و جزو مفاسد اقتصادی کشور بشوم و توی خبرهای خبرگزاری‌ها برای اینکه احترامم در جامعه حفظ شود، تبدیل به «حروف الفبا» بشوم؟ فکر کن... پ. ع سه‌چهارم نقدینگی کشور را خورد و الان رفته خارج بغل کامران و هومن، همسایه‌شان شده. (بله، من اختلاس هم کنم و بروم خارج هم کشورم را فراموش نمی‌کنم که بروم بغل سلین دیون همسایه شوم، می‌روم بغل کامران و هومن.)

سیاست روز: جیب ما را نزن!

معاون پارلمانی دولت: استیضاح حق مردم و نمایندگان است اما دولت هم حق دارد چون دولت یازدهم در زمینه برخی نواقص بی‌تقصیر است.
با توجه به این اظهارنظر و عنایت به این نکته که برادر انصاری قبل از پست معاونت، چهار دوره نماینده مجلس بوده، نتیجه می‌گیریم که:
الف) استیضاح حق نمایندگان مجلس است مگر آنکه خلافش ثابت شود.
ب) استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما به قول شاعر هوای ما رو داشته باش هواتو دارم.
ج) استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما این بار کوتاه بیایید ما هزار تا کار و گرفتاری دیگر هم داریم.
د) استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما به شرطی که دیگر نماینده مجلس نباشم و رئیس دولت حکم معاون پارلمانی را برایم زده باشد.

سخنگوی دولت: دولت مجبور است وقتی انبارها خالی‌ است، از انواع روش‌ها استفاده کند.
در عبارت فوق معنا و مفهوم "انواع روش‌ها" کدام یک از گزینه‌های زیر است؟
الف) خالی کردن جیب مردم
ب) خالی کردن صندوق توسعه ملی
ج) خالی کردن عصبانیت سر ملت
د) هر سه گزینه فوق صحیح است

علی لاریجانی: انتخابات کمیسیون فرهنگی کمی ابهام دارد.
عبارت فوق یعنی:
الف) مگر می‌شود فامیل ما رای نیاورد.
ب) اصلا کی بهتر از علی‌آقا مطهری!
ج) انتخابات هم انتخابات‌های قدیم!
د) یک گزینه "نافرم" که به دلایل امنیتی حذف می‌شود و قطعا صحیح است.

کیهان : لخت و عور (گفت و شنود)

گفت: رسانه‌های صهیونیستی موج گسترده اعتراض جهانیان به جنایات اسرائیل را نشانه آینده تاریک این رژیم دانسته‌اند.
گفتم: خب! معلومه! وقتی صهیونیست‌ها دست به اینهمه جنایت می‌زنند، مردم در همه جای دنیا، به فکر انتقام می‌افتند و هیچ‌یک از صهیونیست‌های کودک‌کش در هیچ جای دنیا امنیت نخواهد داشت.
گفت: اگر تمام صهیونیست‌ها به قتل برسند، باز هم، انتقام خون مظلومان غزه گرفته نشده است.
گفتم: بنابراین طبیعی است که هیچ انسان با وجدانی در ضرورت کشتن صهیونیست‌ها در هر کجای دنیا که باشند، کمترین تردیدی نمی‌کند.
گفت: یک روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشته است؛ گسترش موج اعتراض به اسرائیل، آرزوهای ما برای جلب نظر موافق مردم جهان را ناکام گذاشته است.
گفتم: حیوونکی! یارو با تأسف و نگرانی می‌گفت؛ همه آرزوهای من دارند لخت و عور تو خیابون‌ها پرسه می‌زنند... تا حالا نتونستم بهشون جامه عمل بپوشونم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها