طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۹۹۵۲۵
اگر به جنازه رو نشان بدهی

اعتماد: دنیای دیوانه دیوانه دیوانه
مطلب امروز را با یک تست شروع می کنیم. این جمله را مغز چه کسی ممکنه ساخته باشد: سربازان اسراییلی باید جایزه صلح نوبل بگیرند!
الف: آدولف هیتلر ب: چنگیز خان مغول پ: بن لادن ت: سفیر اسراییل در امریکا
تست ساده یی بود. چون حتی آن سه نفر اول هم چنین هزلی به ذهن شان نمی رسد. حالابعد از مشخص شدن پاسخ این پرسش به روایت زیر توجه کنید: حاکمی بر سر دهقان زاده یی فرود آمد. گفت: این جا نیکو جایی است. خانه دهقان را خراب کنید تا کاخی برای خود بسازیم. دهقان زاده به زاری برخاست. دل حاکم به درد آمد. گفت: خانه بر جای باشد. صاحبش را نفی بلد کنید. حالاشده حکایت مسوولان امریکایی که خواستار توقف حمله ارتش اسراییل برای خروج مردم غزه از خانه هایشان شده اند.
خبر: جان کری گفت به امریکا بر می گردم تا فکر کنم !
تفسیر خبر: معمولاسیاستمداران امریکایی عقل شان را با چمدان این طرف آن طرف نمی برند. مجبورند برای فکر کردن به خانه برگردند و عقل را از الکل خارج و در سر جای اصلی تعبیه کنند.
پیشنهاد تاریکخانه یی: حالاکه طرف امریکایی باید برای فکر کردن به امریکا برگردد بهتر است مذاکرات آتی هسته یی در امریکا برگزار شود تا طرف امریکایی قدرت فکر کردن داشته باشد. حکایت مدرن: می گویند یکی از فرماندهان ارتش اسراییل بر اثر فشار روحی جنایاتی که انجام داده بودند دچار جنون شده بود و سال ها در تیمارستانی از او نگهداری می کردند. روزی پزشک متخصص بیمارستان از او پرسید ژنرال دوست داری به مناسبت تولدت از اینجا مرخصت کنیم و تو را بفرستیم پادگان دوستانت را ببینی؟ ژنرال اسراییلی گفت: نه دکتر. تو را جان مادرت بی خیال شو. دکتر رو به پرستاری که همراهشان بود کرد و گفت: از نظر من چون نمی خواهد به آن دیوانه خانه برگردد دیگر سالم است و می توانید مرخصش کنید.
و یک روایت از آینده:
ژنرال اسراییلی: مرا به جرم پارک کردن در محل غیرمجاز دستگیر کردند. شرم آور است !
خبرنگار: یعنی شما در محل پارک ممنوع پارک کرده بودید؟
ژنرال اسراییلی: نه! من تانکم را روی خانه مردم غزه پارک کرده بودم!

سیاست روز : اگر به جنازه "رو" نشان بدهی

یک مقام صهیونیستی: سربازان ما برای "خویشتنداری باور نکردنی" که در مقابله با حماس در غزه از خود نشان داده‌اند مستحق دریافت جایزه صلح نوبل هستند.
ننجون: اتفاقا ما در زبان شیرین فارسی یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید "اگر به جنازه "رو" نشان بدهی در کفن خود خرابکاری می‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی: به دلیل پارازیت‌ها نتوانستیم طوفان تهران را پیش‌بینی کند.
ننجون: ما را بگو که فکر می‌کردیم به خاطر اعتصاب غذای زندانیان در "زندان گوانتانامو" نتوانستید طوفان را پیش‌بینی کنید.

مرتضی تمدن: اظهارنظر و حرف‌هایی که از طرف بنده یا برخی از افراد شاغل در دولت نهم و دهم زده می‌شود نقطه‌نظر‌های شخصی خودمان است.
ننجون: اتفاقا ما هم یک طوطی داشتیم که گم شد. رفتیم کلانتری و اعلام کردیم اگر پیدا شد وحرف‌های سیاسی زد صرفا نقطه نظرات سیاسی خودش است و به ما ارتباطی ندارد.

یک نماینده مجلس: حرف‌های ظریف در مجلس ما را "دلواپس‌تر" کرد.
ننجون: خوب است "ظریف" حرف زده اگر یک "زُمخت" حرف می‌زد چقدر دلواپس می‌شدید؟!

فرماندار تهران: وقتی قیمت یک ساپورت ۶ هزار تومان و شلوار جین معمولی ۱۰۰ هزار تومان است معلوم است که دختران ما تمایل به پوشیدن ساپورت پیدا می‌کنند.
ننجون: حاج‌آقا جسارتا حالا که قیمت‌ها دستتان است یک تاپ ابریشمی چند در می‌آید؟

شرق: مساله شکاف

دیلینگ صدای زنگ اس‌ام‌اس آمد، دیدم خبرگزاری فارس خبر داده: «شکاف طبقاتی در ایران بهتر از آمریکا، روسیه و ترکیه است.» خیالم راحت شد. ما سال‌هاست می‌گوییم این شکاف منجر به شکفتن ما در جهان می‌شود، منتها کسی قبول نمی‌کرد.
الان می‌بینیم که حتی فارس هم به نقل از گزارش سازمال‌ملل قبول کرده و بعید نیست فردا هم یک گزارش منتشر کنند که مردم جهان به دولت‌هایشان فشار می‌آورند که شکافشان را شبیه شکاف طبقاتی در ایران کنند.
به‌هرحال خیلی از کسانی که از ایران مهاجرت کردند مساله اصلی‌شان شکاف طبقاتی بود و الان مشخص شد که از شکاف بهتر به شکاف بدتر نقل‌مکان کرده‌اند. به نظر ما دولت باید مهاجران را جذب کند.

همچنین سازمان گردشگری باید با تبلیغات گسترده جهانی تصویر بهتری از شکاف ایرانی به جهانیان معرفی کند و با تعریف گردشگری شکافی یا شکافتوریسم افق تازه‌ای ترسیم کند.
البته این مساله شکاف در ایران فقط در طبقات نیست، در زیرزمین هم هست.

درواقع ما شکاف را بومی کردیم. مثلا تونل صدر، که توسط دانشمندان جوان ایرانی وسط تونل شکاف ایجاد می‌شود و یکیش می‌رود کردستان یکیش می‌رود نیایش. [...]همچنین یکی دیگر از دلایل وجود بی‌آرتی و مترو است. چون تمهیداتی اندیشیده شده که مردم چنان فشرده کنار هم باشند که انواع شکاف‌های موجود در جهان پر شود، شکاف طبقاتی که چیزی نیست.همچنین دولت اعلام کرده حاضر است به آن کشورها کمک کند.
از طرفی هفته پیش شهرداری تهران چون دید تفکیک ایران بهتر از آمریکا و روسیه است، گفت باید در شهرداری بین خانم‌ها و آقایان تفکیک ایجاد شود و سوا‌سوا کار کنند. دانشمندان شهرداری معتقد هستند این امر منجر به بهبود وضعیت ما در جهان خواهد شد.
البته بابک زنجانی علاوه بر شکافی که در اقتصاد ایجاد کرد، توانست یک‌نفری بزرگ‌ترین شکاف خاورمیانه را در شهرک غرب تهران به وجود بیاورد، که دستش درد نکند.

متاسفانه مشخص نیست کاشف شکاف در ایران چه‌کسی است اما چیزی که مشخص است این است که جریان انحرافی که از شکاف‌انگیزترین جریان‌های معاصر است، می‌تواند بنیان خیلی چیزها را در جامعه بشکافد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها