مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تشریح اقدامات این سازمان بعد از تغییرات مدیریتی و روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: افزایش حداقل مستمری‌ از 487 هزار به 607 هزار تومان، از جمله اقداماتی است که در طول 10 ماه گذشته انجام شده است.
کد خبر: ۶۹۴۵۴۲
خدمات رایگان به بیمه شدگان در 353 مرکز درمانی

به گزارش مهر، دکتر سیدتقی نوربخش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت هفته سازمان تأمین اجتماعی، گفت: سازمان تأمین اجتماعی 353 بیمارستان و مرکز درمانی را تحت پوشش دارد و 46 هزار مرکز درمانی نیز با سازمان تأمین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تلاش برای تحقق امنیت اجتماعی، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای جهانی ایجاد رفاه برای آحاد جامعه است که این ساز و کار با تأمین اجتماعی نوین محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در تلاش است با ابزارهای خدماتی بیمه و رفاه اجتماعی حداقل‌ها را برای یک زندگی مهیا کند تا بیمه‌شدگان به فردایی روشن امید داشته باشند.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور و دومین تولیدکننده درمان در کشور محسوب می‌شود که براساس آمار بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی کانون حمایت از زحمت‌کشان محسوب می‌شود گفت: مستمری‌بگیران این سازمان، آینده خویش را در گرو آن می‌بینند و این سازمان موظف است نسبت به ارائه خدمات نوین و رفع دغدغه‌های رفاه اجتماعی آنها اقدام کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند 92، تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی به 39 میلیون و 128 هزار نفر رسید که 4 میلیون و 700 هزار نفر آن مستمری‌بگیر اصلی و تبعی محسوب می‌شود و 33 میلیون و 500 هزار نفر نیز بیمه‌شده و افراد تحت پوشش هستند.

نوربخش با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی محسوب می‌شود گفت: بخش عمده منابع این سازمان از محل اخذ بیمه‌ها تأمین می‌شود و دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به نسل‌های بعدی است که با مشارکت سه ‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: از خدماتی که این سازمان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد می‌توان به پرداخت مستمری بازنشستگان، مستمری از کارافتادگی، حمایت از بیمه‌شدگان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری، کمک‌هزینه کفن و دفن اشاره کرد.

نوربخش یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اقداماتی در حوزه سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاد که از جمله آن افزایش مستمری‌ها به میزان 25 درصد، افزایش کمکهای جنبی، افزایش هزینه حق مسکن، افزایش کمک به معیشت مستمری‌بگیران، رفع مشکلات پوشش بیمه‌ای فرزند سوم به بعد، فراهم شدن تقسیط بیمه سربازی، پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از کشور و اجرای طرح ارسال لیست الکترونیکی حق بیمه است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی مطالبات خود را به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرده است و لیست‌های اردیبهشت در حال بررسی برای پرداخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها