«شایسته‌ترین همسر پیامبر(ص)؛بررسی مختصر زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س)» با استناد به منابع تاریخی، قرآن و روایات معصومین(ع) زندگی نخستین بانوی مسلمان را به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۶۹۴۰۹۷
شایسته‌ترین همسر پیامبر(ص)

کتاب«شایسته‌ترین همسر پیامبر(ص)؛برررسی مختصر زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س)» در پنج فصل با عنوان‌های«خدیجه کیست»،«عاقلی در عصر جاهلیت»،«همسران پیامبر اسلام(ص)»،«علایم همسران نامناسب» و«خصوصیات همسر شایسته» ویژگی‌های شخصیتی و زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت خدیجه(س) را بررسی کرده است.

نقش حضرت خدیجه(س) پس از اسلام و بعد از بعثت و به عنوان دومین شخصیت مسلمان بعد از امیرالمومنین(ع) نقشی فوق‌العاده و قابل توجه است. حضرت خدیجه(س) علاوه بر آن‌که همسری فداکار و بی‌نظیر برای پیامبر(ص) بود مادری فوق‌العاده برای حضرت زهرا(س) نیز بود.

نویسنده در اثر حاضر تلاش کرده با ذکر خصوصیاتی مانند«خدیجه موحد»،«خدیجه نجیب»،«خدیجه متنفر از مردان مکه»و «خدیجه ثروتمند» شخصیت اولین زنی را که به اسلام ایمان آورده است را به خوبی به تصویر بکشد.

نویسنده در کتاب تلاش کرده تا تمامی حوادث مربوط به زندگی این بانوی بزرگ اسلام را با روایتی داستانی و با استناد به آیات و روایات معصومین(ع) به صورت مستند روایت کند.

یکی از نقاط قوت این کتاب علاوه بر بیان حوادث زندگی حضرت خدیجه(س) به تصویر کشیدن وقایع مهم تاریخی پس از بعثت پیامبر است که به طور مستقیم بر زندگی ایشان تأثیر مهمی داشته است.

اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) الگوهای فراوانی برای زندگی بشر امروز ارایه کرده است، از جمله این الگوها زندگی زنی است که به عنوان ثروتمندترین زن شبه‌جزیره عربستان تمامی ثروت و وجود خود را وقف اسلام و پیامبر اسلام(ص) کرده بود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اثر حاضر ارایه الگویی شفاف برای زندگی مشترک افراد جامعه است، نویسنده در فصل پایانی کتاب با عنوان«خصوصیات همسران شایسته» ویژگی‌های همسر شایسته از منظر اسلام را با نگاه به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) بیان کرده است.

کتاب«شایسته‌ترین همسر پیامبر(ص)؛برررسی مختصر زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س)» به قلم علی‌محمد بشارتی با شمارگان شش هزار نسخه در 215 صفحه وبه بهای 100 هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات مجتمع فرهنگی عاشورا منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها