خیلی از کسانی که بتازگی پدر و مادر شده‌اند، با راه و رسم بچه‌داری آشنا نیستند و نمی‌دانند چطور باید از این موجودات ریز و کوچک نگهداری کرد. برای همین هم گاهی ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند اما اگر شما هم این مشکل را دارید، بد نیست از تجربه دیگران استفاده کنید یا براساس نظر کارشناسان پیش بروید؛ مطمئن باشید با در پیش گرفتن چنین شیوه‌ای، مشکلات شما هم به حداقل می‌رسد و راحت‌تر می‌توانید فرزند عزیزتان را بزرگ کنید.
کد خبر: ۶۹۳۱۱۰

نوزادتان چه می‌خواهد؟

وقتی نوزادتان را در آغوش می‌گیرید، غرق احساسات خوبی می‌شوید که قبلا تجربه‌اش نکرده‌اید اما در همین حین ممکن است نگرانی و اضطراب هم به احساسات مثبت‌تان اضافه شود و حال خوب شما را تغییر دهد. پس باید با این وضع مقابله کنید و نگرانی‌ها را به حداقل برسانید تا روزها و خاطرات خوبی از دوره نوزادی فرزندتان داشته باشید. اگر بدانید نوزادتان از شما چه انتظاری دارد و چطور نیازهایش را مطرح می‌کند، بی‌شک بسیاری از مشکلات‌تان هم برطرف خواهد شد و در نتیجه اضطراب کمتری را تجربه خواهید کرد. پس آنها را بهتر بشناسید و سعی کنید نیازهای کودک را بموقع برطرف کنید.

شیر مادر یا شیر خشک؟

نوزاد که به دنیا می‌آید، مادر و پدر به نکات زیادی فکر می‌کنند و حواس‌شان هست چیزی برای فرزندشان کم نگذارند اما خیلی وقت‌ها یادشان می‌رود تغذیه او یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشند. البته با این‌که تغذیه نوزاد با استفاده از شیر مادر یک فرآیند طبیعی به حساب می‌آید اما خیلی از مادرها با این موضوع مشکل دارند و براحتی نمی‌توانند به فرزندشان شیر بدهند. برای همین هم متخصصان می‌گویند تغذیه به کمک شیر مادر و سیر شدن نوزاد، به تمرین نیاز دارد و مادر و کودک هر دو باید به مرور زمان آن را بیاموزند.

البته همه مادرها و بچه‌ها هم باید شیر دادن و شیر‌خوردن صحیح را یاد بگیرند و با این‌که این تجربه جدیدی برای آنهاست، باید انجامش دهند. پس اگر شما هم بتازگی مادر شده‌اید و نمی‌دانید چطور باید به فرزندتان شیر بدهید، خیلی راحت این کار مهم را کنار نگذارید و بدانید هر چقدر برای تغذیه نوزاد با شیر مادر تلاش کنید و وقت بگذارید، ارزشش را دارد و به نفع هر دو نفر شماست. تغذیه با شیر مادر هم باعث می‌شود رابطه خوبی میان مادر و نوزاد شکل بگیرد و هم به حفظ سلامت کودک و مادر کمک می‌کند. در ضمن، باید یادتان باشد هضم این شیر هم برای نوزاد ساده‌تر است و او را با مشکلی مواجه نمی‌کند. مادرانی که از شیر خودشان به نوزاد می‌دهند هم کمتر در معرض خطر بیماری‌هایی مانند سرطان تخمدان و سینه قرار می‌گیرند. پس از این موضوع مهم ساده نگذرید و آن را کنار نگذارید.

نکاتی درمورد تغذیه با شیر مادر

• تغذیه با شیر مادر در ابتدا کاری سخت به نظر می‌رسد اما اگر ناامید نشوید و تلاش کنید، می‌توانید براحتی به‌فرزندتان شیر دهید.

• بهتر است پیش از تولد کودک از پزشک یا پرستاران بیمارستان کمک بگیرید و درباره روش‌های صحیح شیردهی اطلاعاتی کسب کنید.

• از روی ساعت یا برنامه زمانی مشخص به کودک شیر ندهید. متخصصان می‌گویند هر وقت کودک گرسنه بود یا شما احساس کردید به شیر نیاز دارد، به او شیر بدهید و منتظر زمان مشخصی نمانید.

• برای تغذیه صحیح، دهان کودک باید نوک سینه و بخش زیادی از اطراف آن را بپوشاند. پس هنگامی که به او شیر می‌دهید، به این موضوع هم توجه داشته باشید تا هم او راحت‌تر شیر بخورد و هم شما اذیت نشوید.

• پس از تولد کودک، آرامش خودتان را حفظ کنید و استرس بی‌دلیل نداشته باشید. حفظ آرامش و آرام ماندن یکی از بهترین و ساده‌ترین شیوه‌ها برای کمک به تغذیه نوزاد با شیر مادر است.

مترجم: زهره شعاع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها