پشت صحنه سریال «میوه ممنوعه» ساخته حسن فتحی که سال 86 از شبکه دو به نمایش درآمد، امروز ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۶۱۳
پشت صحنه میوه ممنوعه در شبکه مستند

در این سریال بازیگرانی مانند علی‌ نصیریان، گوهر خیراندیش، امیر جعفری و هانیه توسلی بازی می‌کنند.

مجموعه گونیا ساخته علیرضا حسینی که مشترکات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، ترکیه و اسپانیا را به تصویر کشیده، جمعه‌ها ساعت 19 و 30دقیقه از شبکه مستند به نمایش در می‌آید. این مجموعه 15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و در مواردی به فناوری‌های دوران اسلامی در کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران می‌پردازد. هفت قسمت از این مجموعه در شهرهای تولدو، گرانادا، سویا، کوردوبا و منطقه اندلس اسپانیا تصویربرداری و اماکن متعددی از جمله کاخ موزه الحمرا، کاخ موزه الکازار، شهر تاریخی مدینه الزهرا، موزه کوردوبا، مسجد کوردوبا، خانه اندلسی با سبک ایرانی، بازار سنتی و موزه تولدو و موزه علم گرانادا در آن معرفی شده است.

دو قسمت از برنامه به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهر و استان یزد از جمله معرفی موزه آب سعدآباد در این استان اختصاص دارد و یک قسمت به معرفی و مقایسه پنج پل تاریخی در اصفهان و اسپانیا که با همکاری بابک بهداد تصویربرداری و ساخته شده است. قسمت دیگری از این برنامه به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهر مراغه اختصاص یافته و یک قسمت نیز با همکاری مسعود جعفری جوزانی به معرفی لنچ‌سازی در جزیره قشم می‌پردازد. دو قسمت از این برنامه به معرفی مسجد حمیدیه و سلطان‌احمد و کاخ موزه توپکاپی و ایاصوفیا در شهر استانبول اختصاص یافته است. این مجموعه روزهای یکشنبه ساعت 3 و 30 دقیقه و 11 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

مستند شکار ببر روسی امروز ساعت 22 از شبکه مستند به نمایش در می‌آید. این مستند روایت سفر به حیات‌وحش روسیه برای پیداکردن یکی از زیباترین حیوانات جهان یعنی ببر سیبریایی است .

(روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها