به گفته یک کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی، حذف وعده سحری می‌تواند بدن را با آسیب‌های جدی مواجه کند.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۲

فرزاد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گرمای هوا در ایام ماه مبارک رمضان نیاز بدن را به آب بالا دانست و به افراد توصیه کرد: در فاصله بین افطار تا سحر نیاز آبی بدن خود را با مصرف آب، مایعات و نوشیدنی‌ها برطرف و سعی کنند مقادیر زیادی سبزیجات و میوه‌ها را به منظور نگهداری آب در بدنشان مصرف کنند.

همچنین باتوجه به تعریق زیاد در روزه‌داران به علت گرمای هوا در فصل تابستان، بهتر است افراد تا حد امکان از مصرف گوشت، مواد پروتئینی و چرب در وعده سحری خود اجتناب کنند.

وی با بیان این‌که روزه‌داری بدون صرف وعده سحر متابولیسم بدن را با افت عملکرد مواجه می‌کند، تاکید کرد: شاید این‌گونه به نظر برسد روزه‌داری بدون صرف سحری سبب کاهش وزن می‌شود، این در حالی است که در چنین شرایطی ممکن است تا پایان ماه حدود دو کیلوگرم وزن فرد کاهش یابد، اما در نهایت سه کیلوگرم به وزن او اضافه خواهد شد.

سوء‌تغذیه در کودکی افزایش فشار خون در بزرگسالی

پزشکان هشدار می‌دهند در کودکانی که از سوء ‌تغذیه شدید رنج می‌برند، احتمال ابتلا به عارضه فشار خون در سنین بزرگسالی بیشتر است.

به گزارش ایسنا،‌ به گفته پزشکان، تغذیه نامناسب که از پیش از تولد، بعد از تولد و تا پنج سالگی ادامه پیدا کند، ممکن است بر روند رشد قلب تاثیر سوء بگذارد.

در صورتی که نیازهای تغذیه‌ای در سنین کودکی به موقع برطرف نشود، می‌تواند پیامدهای طولانی‌مدتی بر آناتومی قلب و جریان خون در سال‌های آینده داشته باشد. در مطالعه اخیر مشخص شده است افرادی که به طور کافی در دوران کودکی تغذیه مناسب نداشته‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا بودند. فشارخون بالا، عامل خطرزای اصلی در بروز سکته مغزی و قلبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها