خبر سلامت

آلبالو ، یعنی یک قرص ویتامین

یک فنجان آلبالو به دلیل برخورداری از ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین A، B6 و K در واقع یک قرص ویتامین تلقی می‌شود. این ویتامین‌ها برای تشکیل کلاژن در رگ‌های خونی، خون، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها ضروری هستند.
کد خبر: ۶۸۷۱۸۳

به گزارش ایسنا، برخی از ترکیبات مفید و شفابخش این میوه عبارت است از:

آنتوسیانین: آنتوسیانین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در رنگ‌دانه‌ها مشاهده می‌شود. مصرف میوه‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند به دلیل برخورداری از ترکیب‌های ضدالتهابی، آنتی‌ویروسی و ضدسرطانی توصیه می‌شوند.

فیبر: خوردن ده عدد آلبالو برای تامین بخشی از فیبر مورد نیاز بدن کافی است.

پتاسیم: آلبالو به دلیل برخورداری از پتاسیم برای سلامت قلب مفید است و ضربان قلب و فشارخون را تنظیم می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها: این میوه حاوی انواعی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و این ترکیب‌ها به عنوان فاکتوری حفاظتی در برابر سرطان عمل می‌کنند.

ملاتونین: آلبالو منبع غنی از هورمون ملاتونین به حساب می‌آید و مصرف آن برای افرادی که احساس خستگی دارند، اما نمی‌توانند به خواب بروند، توصیه می‌شود.

فیتواسترول: این ترکیب به طور طبیعی در بافت آلبالو وجود دارد که با پایین آوردن میزان کلسترول بد خون به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

فوتبال به کاهش فشار خون زنان کمک می‌کند

پزشکان معتقدند انجام تمرینات فوتبال می‌تواند به کاهش فشارخون در زنان سی و پنج تا پنجاه ساله کمک کند.

به گزارش ایسنا، به گفته پزشکان، تماشای بازی فوتبال و هیجانات آن نمی‌تواند در کاهش فشارخون موثر باشد، بلکه لازم است خود وارد میدان بازی شوید تا به عارضه فشارخون مبتلا نشوید. مطالعات نشان می‌دهد پس از 15 هفته انجام تمرین‌های فوتبال در میزان فشارخون و چربی بدن با کاهش قابل توجهی روبه‌رو می‌شویم و در عین حال می‌تواند در کاهش میزان کلسترول و تناسب اندام هم موثر باشد.

کنترل اگزما با اجتناب از مواد حساسیت‌زا

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر این که راه‌های درمانی اگزما در مبتلایان فقط علائم بیماری را درمان می‌کند، گفت: حساسیت تا پایان عمر در فرد باقی می‌ماند و درمان نمی‌شود.

دکتر سیدحسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: عامل اگزما آنتی‌ژن است و بیشتر آن نوع از مواد حساسیت‌زایی که حجم مولکولی پایینی دارند، وارد بدن شده و به تحریک سیستم ایمنی بدن منجر می‌شوند، اما مولکول‌های درشت‌تر باعث بروز ضایعات اگزمایی روی پوست می‌شوند. با توجه به وفور مواد شیمیایی، اگزماهای ناشی از عرق انسان، مواد دارویی، لباس و مواد شیمیایی پاک‌کننده بیشتر در بیماران دیده می‌شود.

وی یکی از راه‌های درمان اگزما را دارو درمانی دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین روش، پرهیز و اجتناب از مواد حساسیت‌زاست زیرا حساسیت تا پایان عمر باقی می‌ماند و روش‌های درمانی، فقط علائم حساسیت را درمان می‌کند. میوه، سبزیجات، خشکبار، لبنیات و شیر به مقاوم شدن بدن منجر می‌شود که در این صورت بدن مقاوم می‌تواند تا حدی روی بیماری‌ها کنترل داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها