سیاست‌های واقع‌بینانه دولت، فصل جدیدی را در مدیریت اقتصادی کشور رقم زد و درهای جدیدی را برای توسعه روابط با دیگر کشورها گشود. استیلای بینش جدید کالبد تجاری کشور را روحی تازه بخشید و مسیر حذف سرطان اجتماعی بی‌اعتمادی و احیای تعاملات با جامعه جهانی را هموار کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۷

بر این اساس، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت غیرنفتی کشور با الهام از سیاست‌های کلان دولت یازدهم، بازگرداندن شفافیت از دست رفته سال‌های گذشته و ترمیم ساختار مقرراتی حوزه تجارت را سرلوحه امور قرار داده و بر آن است با تصمیم‌‌گیری در چارچوب‌های منطقی و قانونی و مهم‌تر از همه، ثبات در سیاست‌ها، عرصه مواج فعالیت‌های تجاری را آرام و نیل به ساحل مقصود را تسریع ‌کند.

در چنین عرصه‌ای است که باید با مقررات‌زدایی، منطقی کردن تعرفه‌ کالاهای وارداتی، حمایت از صادرات کالا با ارزش افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی و بسترسازی به منظور پیوستن به سازمان تجارت جهانی، خون تازه‌ای را در رگ حیات بخش خصوصی جریان داد و آنان را به حضور در ساحت و فضای تجارت خارجی ترغیب کرد.

سازمان توسعه تجارت ایران درصدد است با تدبیر و پرهیز از افراطی‌گری و سلیقه‌مداری، حضور بازرگانان و تجار را در عرصه‌های تجاری تضمین کند و پرچم پرافتخار ایران را در فتح بازار‌های جهانی به اهتزاز درآورد.این رویه همنوا با فرامین مقام معظم رهبری در تجلی اقتصاد مقاومتی و هم‌آوا با آمال و آرمان‌های دولت تدبیر و امید در تعاملات درونی و هم‌افزایی‌های برون‌مرزی است که استوارانه منافع ملی را می‌پوید و توانمندی‌های ایرانیان را به رخ جهانیان می‌کشد.

ولی الله افخمی​راد / رئیس کل سازمان توسعه تجارت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها