نویسنده این کتاب جان. جی. رابینسون، هدف اصلی این کتاب را کنجکاوی درباره برخی جنبه های روشن نشده «شورش دهقانان» در انگلستان سال 1381 می داند.
کد خبر: ۶۷۹۷۰۵
رازهای گم شده فراماسونری  را در کتاب «زاده در خون» بخوانید

خیزش وحشیانه ای که بالغ بر یکصد هزار مرد انگلیسی را به سوی لندن به حرکت درآورده بود. یکی از رازهای ناگشوده این شورش، سازماندهی نهفته در پس آن بود. چند ماه پیش از شورش، جلسات مخفیانه ای در سراسر مرکز انگلستان توسط مردانی برگزار می شد که شبکه ارتباطی گسترده ای را پدید آورده بودند. پس از سرکوب شورش، رهبران شورشی اعتراف کردند که دستورهای یک «انجمن بزرگ» را که گفته می شد در لندن تأسیس شده است، اجرا کرده اند. انجمنی که همان فرقه «بنایان [ماسون های] آزاد و تأییدشده» بود.

اگر چه کلیه نظریه های گوناگون درباره خاستگاه‌های فراماسونری افسانه‌ای هستند، اما هیچیک از آنها به عنوان مدرک از سوی همگان پذیرفته نشده اند.

این کتاب[1] در دو بخش اصلی (شهسواران معبد، و فراماسون ها) و در بیست و پنج فصل، سعی در گشودن رازهای گم شده فراماسونری دارد.

عناوین برخی از فصل‌ها به این شرح است:

یکم: اشتیاق به کشتن و کشته شدن

هشتم: چهار جانشین مسیح

دوازدهم: زایش لژ بزرگ

شانزدهم: استاد بنا

هجدهم: راز تمثیل ها و نهادها

بیستم: راز در اعتقادات مذهبی

بیست و پنجم: معبد ناتمام سلیمان

پایان کتاب، با پیوستی به نام: حکم عام پاپ لئوی سیزدهم درباره «فرقه ماسونی» خاتمه می یابد.

ترجمه کتاب توسط مرتضی ثاقب فر صورت گرفت و نشر علم آن را در سال 1393، در 600 صفحه و با تیراژ 1650 و قیمت 36500 تومان به انتشار رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها