تبلیغات هوشمند جایگزین تبلیغات چشمک‌زن و رنگارنگ وبسایت‌ها می‌شود

تبلیغ هم تبلیغ‌های جدید!

میوه اینترنتی

در بین فروشگاه‌های مختلفی که هر روز در اینترنت ظاهر می‌شود، برخی فروشگاه‌ها محصولاتی را عرضه می‌کنند که تا پیش از آن تهیه آنها از اینترنت میسر نبود و راستش کمی هم خنده‌دار به نظر می‌رسید. چند سال پیش برای اولین بار شاهد ظهور و شکوفایی یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در اینترنت بودیم.
کد خبر: ۶۷۷۶۹۴
میوه اینترنتی

مستر دیزی که به اینترنت آمد، همه کسب و کارها به دور و بر خودشان نگاهی کردند و با خود گفتند حالا که می‌شود آبگوشت را در اینترنت فروخت، چرا به فکر فروش کله‌پاچه نباشیم. کلپچ هم آمد و کله‌پاچه را عرضه کرد یکی با خودش فکر کرد چرا میوه نفروشیم. فروشگاهی که چند وقتی است شروع به‌کار کرده، میوه را اینترنتی می‌فروشد، موضوع فروشگاه آنچنان عجیب نیست و در ایده راه‌‌اندازی آن نیز ابتکاری به چشم نمی‌خورد، اما آنچه قابل توجه است ابتکاراتی در عرضه میوه است. ما به شکل سنتی عادت داریم برویم مغازه مثلا اکبرآقا و خوش و بشی کنیم و بعد از این‌که نگاهی خریدارانه به میوه‌ها کردیم رو کنیم به شاگرد مغازه که مثلا یک کیلو از این پرتقال‌ها، دو کیلو از اون سیب‌ها و مثلا اکبرآقا توت بهتر نداری؟ اینها که همش پلاسیده و....

حالا میوه دات‌کام آمده و میوه‌ها را در بسته‌ها و سبدهای زیبایی قرار داده و مثل سال‌های گذشته میوه‌ها را در پاکت تحویل می‌دهد در حالی که همگی در داخل جعبه ویژه فروشگاه قرار گرفته‌اند. برای مثال در میوه دات کام بسته‌های ویژه عیادت عرضه می‌شود. این بسته‌ها حاوی میوه‌های مختلف و آبمیوه است که برای عیادت از بیماران طراحی شده است.

اما آنچه در کنار جذابیت اینترنتی این فروشگاه قابل توجه است، نحوه چیدمان منو‌های سایت است. این تقسیم‌بندی براساس میوه‌ها، فرنگی‌جات و... است، در حالی که افراد در مراجعه به میوه‌فروشی با این دسته‌بندی خرید نمی‌کنند، بلکه میوه‌ها را با چیدمان میوه‌های موجود مشاهده و خرید می‌کنند، از نکات منفی این وبسایت می‌توان به شلوغی صفحات با درج تصویر و اطلاعات همه میوه‌ها اشاره کرد در حالی که بسیاری از آنها اصلا موجود نیست و شما نمی‌توانید سفارش بگذارید.

همچنین با توجه به تغییر فصل، ترکیب میوه‌های داخل سبدها و جعبه‌ها تغییر خواهد کرد و وبسایت این موضوع را به شما تذکر می‌دهد. تغییری که شما به عنوان خریدار از چگونگی آن اطلاعی ندارید. همچنین به نظر می‌رسد تعداد عملیات و حجم اطلاعاتی که کاربر باید وارد کند تا بتواند خرید خود را کامل کند، بسیار زیاد است. آنهم برای خرید میوه که انتظار می‌رود کاری جذاب و با حال باشد و به شما به قول معروف ویتامین تزریق کند و نکته منفی بعدی این‌که اگر همین حالا هوس کرده‌اید سری به وبسایت www. Meeveh. com بزنید و ویتامین امروزتان را اینترنتی بزنید تو رگ، باید بگویم که تحویل میوه‌ها در حال حاضر فقط برای روز بعد امکان‌پذیر است؛ آن هم از ساعت 3بعدازظهر به بعد! این هم یک محدودیت دیگر که البته انتظار می‌رود با توسعه این کسب و کار اینترنتی، موانع آن هم برداشته شده و خرید میوه با چند کلیک را دلپذیرتر کند.

در پایان این‌که میوه دات کام فعلا فقط به تهرانی‌ها میوه می‌فروشد و متاسفانه مثل بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی ایران گرفتار خریداران بیشماری است که صرفا برای تفریح اقدام به خرید می‌کنند و با ورود اطلاعات غلط، وقت و انرژی گردانندگان آن را هدر می‌دهند. موضوع مهمی که می‌تواند آینده فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی را به خطر بیندازد و شاید هم در آینده باعث ایجاد فرآیندی منطقی‌تر و حساب شده‌تر برای فروش اینترنتی شود تا این تفریح ناسالم را متوقف کند./ ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها