کاخ کرملین روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به وزیر دفاع دستور بازگشت سربازان مشغول رزمایش نظامی در مناطق مرزی روستوف، بریانسک و بلگرود اوکراین به پایگاه‌های نظامی دائم خود را صادر کرده است. به گزارش ایرنا، دفتر پوتین اعلام کرد: وی این دستور را صادر کرده است؛ زیرا رزمایش بهاره پایان یافت.
کد خبر: ۶۷۵۳۹۲

بر پایه این گزارش، اقدام پوتین با هدف تنش‌زدایی از بن بست پیش آمده بین روسیه و غرب بر سر تحولات اوکراین انجام شده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد سرباز در نتیجه دستور پوتین از مرزهای اوکراین به پایگاه‌های دائم نظامی روسیه منتقل خواهند شد. براساس گزارش دیگری از شبکه تلویزیونی فرانس 24، روسیه از کی‌یف خواسته است نیروهایش را فورا از مرزهای شرقی اوکراین عقب براند.

با این حال، یک افسر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: این سازمان نشانه‌ای از بازگشت سربازان روس به پایگاه‌های خود ندیده است. ناتو پیش از این اعلام کرده بود روسیه 40 هزار سرباز نزدیک مرز با اوکراین مستقر کرده است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که درگیری میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه از یکشنبه شب در شهر محاصره شده «اسلاویانسک» از سر گرفته شده است. این درگیری‌ها در منطقه کاراچون که در آن ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی و ارتباطی قرار دارد، شدت بیشتری داشت. کاراچون در نزدیکی شهر ترک‌نشین سمانوکا قرار دارد که ترک‌های آلاهیسکا در آن سکونت دارند. گفته می‌شود در این درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین از جمله خمپاره‌انداز‌ استفاده شد.

در خبر دیگری، نیروهای دفاع مردمی در شرق اوکراین اعلام کردند دو نفر از عناصر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را در این منطقه دستگیر کرده‌اند. پیشتر روزنامه بیلد آلمان در گزارشی نوشت سازمان سیا و اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به مشاوره و رایزنی با دولت کی‌یف می‌پردازد و هدف اصلی این مشورت و رایزنی، کمک به دولت کی‌یف برای سرکوب معترضان در مناطق شرقی و ایجاد یک ساختار امنیتی قابل اعتناست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها