به گزارش والاستریت ژورنال فروش آنلاین اپل نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد کرده است و این شرکت فقط با تکیه بر فروش محصولات سختافزاری و محتوای دیجیتال آیتیونز توانسته رتبه دوم خردهفروشی آنلاین را کسب کند. بنابراین اپل بدون نیاز به خردهفروشیهای دیگر بخوبی از عهده فروش محصولاتش برمیآید.
گوگل نیز که سودایی مشابه موقعیت فعلی اپل دارد، با خرید شرکت Rangespan قصد دارد راهحل back -end این سرویس را برای خردهفروشی آنلاین امتحان کند. این راه به پیشبینی روند محبوبیت خرید کالاهای مختلف کمک میکند تا فروشندگانی مانند گوگل محصولات مورد نیاز یا دلخواه مشتریان خود را پیشبینی کنند. هرچند هنوز قیمت این معامله فاش نشده است، اما بزودی همه سرویسهای Rangespan تعطیل میشود و به گروه سرویسهای خرید گوگل میپیوندد. گفته میشود این ادغام به نمایش پیشنهادهای بهتر و بهینهتر سرویس جستجوی گوگل میانجامد. باید دید آیا گوگل هم میتواند مانند اپل به یک شرکت بزرگ خردهفروش آنلاین تبدیل شود یا خیر؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد