واکنش های منفی به صدای خواجه امیری ادامه دارد

فرزاد فرزین و رضا یزدانی گزینه های جایگزینی ترانه تیم ملی

واکنش مردم، منتقدین و مسؤلین نسبت سرود تیم ملی آنقدر منفی بود که احسان خواجه امیری مورد شدید ترین حمله ها قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۴۲۸۵
فرزاد فرزین و رضا یزدانی گزینه های جایگزینی ترانه تیم ملی

به گزارش جام جم ورزشی ، در ادامه مسؤلین دولتی نیز نسبت به قطعه واکنش نشان دادند. در این میان، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را بسیار ضعیف و دور از انتظار خواند و کار احسان خواجه امیری را مورد انتقاداتی شدید قرار داد.

ﻭﯼ ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﯾﮏ ﺍﺛﺮ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺟﺪ، ﺷﻮﺭ ﻭ ﻧﺸﺎﻁ ﺩﺭ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﺪ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ: ﺣﻀﻮﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻡ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺁﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻧﺸﺎﻁ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.


ﭘﯿﺮﻭﺯ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩ: ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﺛﺒﺖ ﺳﺮﻭﺩ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺁﻥ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ.


این اظهارات موجب شد تا موجی برای حمایت از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود بیاید و از مسؤلین خواسته شود برای همراهی با مردم و اهالی جامعه ی موسیقی اقدامی جدی انجام دهند.

حال این سوال مطرح می شود که صحبت های مدیر کل دفتر موسیقی مبنی بر این که ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﺛﺒﺖ ﺳﺮﻭﺩ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺁﻥ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ به چه معنا است؟! آیا مسولین، سرود تیم ملی در جام جهانی را تغییر خواهند داد؟!

پیروز ارجمند رییس دفتر موسیقی، در جواب این سوال که آیا سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را تغییر خواهید داد می گوید: بنده و همکارانم در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از مسولیت های دولتی خود، به عنوان یک وظیفه ملی بر خود واجب می دانیم تمام تلاشمان را در این راستا انجام دهیم تا یک اثر ارزشی و فاخر که در حد و اندازه های تیم ملی ایران و ملت شریف ایران باشد را به عنوان سرود تیم ملی ایران معرفی کنیم. در صورتی که دوستان در وزارت ورزش و جوانان و همچنین در فدراسیون چنین قصدی داشته باشند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آمادگی و تمایل کامل، حاضر است تمام تلاش خود را به کار گیرد و بر اساس وظیفه ی ملی و رسالت خود به خواسته های مردم و اهالی موسیقی احترام بگذارد و در مدت زمان خیلی کوتاهی اقدام به تولید قطعه ای فاخر و ارزشی کند و به عنوان سرود تیم ملی ایران در جام جهانی معرفی کند حتی خودمان این پیشنهاد را به وزارت ورزش و فدراسیون می دهیم و از همین تریبون آمادگی کامل خود را برای انجام این کار اعلام می کنیم.

از سوی دیگر «سید جواد هاشمی» تهیه کننده یکی از برنامه های تلویزیونی است که قرار است در روز های برگزاری جام جهانی از تلویزیون پخش شود و برای این برنامه دو قطعه، یکی با صدای فرزاد فرزین و دیگری با صدای رضا یزدانی تهیه کرده و در اختیار دارد که مربوط به فضای جام جهانی می شوند و با توجه به کیفیت بالای این دو قطعه می توانند گزینه های اول دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی به عنوان سرود رسمی تیم ملی باشند.

پس از حرف و حدیث های فراوان در این زمینه، سید جواد هاشمی اظهار داشت: بنده با تمام ارادت و ارزش و احترامی که برای احسان خواجه امیری و کارش قائل هستم و علاقه خاصی که به وی دارم، در صورت صلاح دید جناب آقای ارجمند با کمال میل حاضرم این دو قطعه را به ایشان تحویل دهم تا هرکدام از این قطعات را که در شورای این دفتر پذیرفه شود، به عنوان سرود تیم ملی معرفی کنند. هردو قطعه ای که به تهیه کنندگی بنده ساخته شدند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که بدون شک می توانند رضایت اکثریت مردم و جامعه موسیقی را جلب کنند چرا که بی نهایت کیفیت کار ها بالا است و به قول معروف یکی از یکی بهتر هستند. امیدورام سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را همه مردم دوست داشته باشند.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از اظهارات سید جواد هاشمی، به «موسیقی پارس» تشریح کرد: در صورت موافقت فدراسیون فوتبال در شورای این دفتر اقدام به بررسی این دو قطعه می کنند و یکی از آن دو را به عنوان سرود رسمی تیم ملی ایران در جام جهانی به مردم معرفی می کند.

با توجه به صحبت ها و ابراز تمایلات پیروز ارجمند، رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد هاشمی، تهیه کننده قطعات فرزاد فرزین و رضا یزدانی و مهم تر از همه درخواست های مردمی، به نظر می رسد تنها یک گام برای تغییر سرود رسمی تیم ملی ایران در جام جهانی باقی مانده است و آن هم موافقت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با این موضوع است.

لازم به ذکر است شنیده ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال نیز برای چنین کاری آمادگی دارد و در صورتی که به طور کامل فدراسیون فوتبال هم با این جابجایی موافقت کند تنها باید منتظر ماند و دید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میان فرزاد فرزین و رضا یزدانی کدام یک را به عنوان خواننده سرود رسمی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل معرفی می کند.
(موسیقی پارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
تیمور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
یعنی از صدای رضا یزدانی ... هم داریم ؟ اصلا صدا داره ؟!
محدثه 1997
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
به نظر من كه ترانه ی تیم ملی خیلی هم خوب بود و سرشار از امید و انرژی ... واقعا كه ... این كار شما بی احترامی به آقای خواجه امیری و تمام طرفدارای ایشون در سراسر كشور هستش ... بی احترامی برای زحمتی كه خواننده اش كشیده ، اون هم در بحبوحه ی تولید آلبوم جدید و به دنیا اومدن فرزندشون ، من مطمئنم كه هیچكس نمیتونه آهنگ بهتری از آهنگ دروازه های دنیا برای جام جهانی بخونه ....
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
عشق است رضا یزادنی ما استقلالیها كه طرفدار رضایئم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
این سرود اصلا در شان تیم ملی نیست . صدای خواننده در لابلای آهنگ نامناسب آن گم شده و هیچ نشانی از یك آهنگ حماسی ندارد .
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
معلوم نیست با خودشون چند چندن از یه طرف به آقای خواجه امیری التماس میكنن بیا بخون از یه طرف اینطوری...... بیچاره احسان ... چقدر حتما ناراحته ... یه ذره اینا واسه كارش ارزش قائل نشدن اما احسان همون روزی كه ازش واسه تقدیر دعوت كردن ، بچه اش دنیا اومده بود ، اما با همه ی اینا بهشون احترام گذاشت و تا اونجا رفت ..اما مسئولین جواب این احترامش رو چطوری دادند ... اگه یزدانی با اون موهای بلندش و فرزین با اون قیافه اش ، خواننده تیم ملی بشه ، واقعا آبروی ایران بین كشور های دیگه میره ...
محدثه 1997
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
من كاری به فرزاد و رضا ندارم ولی خداییش جاش بود كه اونا قبول نكنن. برای حمایت از خواننده ای كه دوست و همكارشونه نباید قبول میكردن من جاشون بودم قبول نمیكردم. این كار اقایون ارشاد یه جور لجبازیه. لجبازی با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال یه جور جنگ قدرت كه این وسط به شعور و فرهنگ و شخصیت یه هنرمند دارن توهین میكنن و احسانو قربونی و بازیچه دست خودشون می كنند . اگه بدونین احسان چه حالی داشت، حقم داره با این كارشون نه تنها به شعور و شخصیتش توهین شده بلكه ابرو و وجهه كاریشم داره میره زیر سوال .كارشون واقعا مسخرس یعنی توهین از این بالاتر نمیشه خواننده مورد تایید خودشون كه حمایتش كردن و دارن میبرن زیر سوال و با ابروش بازی می كنن. این یعنی نهایت بی احترامی، ترانه خونده شده ،رونمایی شده تقدیر شده. اقای وزیر ارشادم تو مراسم تشریف داشتن و صداشون در نیومده بعد اومدن میگن ما اطلاع نداشتیم .....
محدثه 1997
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
وزارت ارشاد برای این كه خودشو با قدرت نشون بده ابروی احسان و موقعیتشو داره بازیچه قرار میده .سر خودخواهی خودشون اینا از اولم همین قرارشون بوده كه احسانو خرابش كنن و بشكوننش و زمینش بزنن ترانه بهانس چون دیدن احسان داره گنده میشه بیش از حدی كه باید معروف گفتن حالشوبگیریم و خردش كنیم و زمینش بزنیم همیشه همینطور بوده هر كی گنده شد زمینش زدن .یگه ما نمیزاریم ما پشتشیم مثل كوه طلایی ها هستن فدراسیونم پشتشه اهنگ عالی و بسیار مناسب بود ما هم پشتشیم و تا اخرین نفس دفاع میكنیم از حق و ابروی هنرمندمون .اهنگ احسان ترانه رسمیه میره جام جهانی بهتون قول میدم شك نكنید ترانه رو فدراسیون تعیین میكنه نه كس دیگه اونم احسانو انتخاب كرده نه كس دیگه ای.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
خب راست میگن دیگه . ترانه دروازه های دنیا واقعا ضعیفه . اصلا صدای خواننده نمیاد و معلوم نیست چی داره میگه . در ضمن اینجور ترانه ها باید توی شعرش به سمبل های اون كشور اشاره كنه . در این شعر به كدوم یك از سمبل ها و افتخارات ایران اشاره شده ؟ یه شعر معمولی و آبكیه .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها