بخوابیدشب ، وقتی هلاک از تقلاهای روز، آخرین استکان را شستی و آخرین کارها را انجام دادی و حال خرد و خراب ، دلت فقط یک بالش می خواهد و یک خواب آسوده ، تازه مصیبت شروع می شود.
کد خبر: ۶۷۲۱۳

بدن بی اندازه خسته و محتاج آرامش است ؛ اما ذهن ، تازه مثل یک بمب ساعتی به کار می افتد. اختیار افکار از دست می رود و سر آدم پر می شود از تصویرها، صداها، هجوم درهم وبرهم این همه ، مثل سیلی که سدی را شکسته باشد، سرازیر می شود و آدمیزاد را تا سرحد جنون آزار می دهد. تصویرها تندتند عوض می شوند.
صداها تبدیل به همهمه ای گوشخراش می شود و در نهایت تبدیل می شود به خستگی ذهنی مفرط یا سردردهای کورکننده عصبی. این حالت چنان دردآور و آزاردهنده است که تکرارش موجب هراس از خواب می شود.
متاسفانه ، جریان بی وقفه و بی اختیار فعالیت ذهن ، چنان شایع است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم. مردم معمولا برای رهایی از این حالت به انواع آرامبخش ها و خواب آورها رو می آورند و تحمل عوارضش را بر تکرار آن تجربه دردناک ترجیح می دهند.
روآوردن به دارو، ساده ترین و دم دست ترین راه حل است ، اما همیشه ساده ترین راه ، بهترین راه نیست. اختلال حافظه ، بی اشتهایی یا پراشتهایی ، یا عادت به خواب آورها، عارضه هایی نیستند که بشود براحتی آنها را پذیرفت و چشم بر مضراتش پوشید.
لابد درباره قدرت «تجسم» چیزهایی شنیده اید، حداقل لطیفه ای تکراری که آنقدرها هم خنده دار نیست. ماجرای آن زندانی که با قطار به سیبری رفت و آنقدر به خودش تلقین کرد هوا گرم است که وسط یخبندان سیبری از گرمازدگی مرد.
البته این در اصل یک حکایت روانشناسانه است ، اما به نظر ما آنقدر عجیب و غیرواقعی است که می شود حتی به آن خندید. اما قدرت ذهن ، قدرت ذهن خود ما به شکلی بی تردید و غیرقابل انکار است. چه باورش کنیم ، چه نکنیم.


خواب شیرین
یک روش ساده را به جای همه آن را آرامبخش های پیش از خواب امتحان کنید. برای شام یک غذای سبک بخورید، یک فنجان کوچک ماست یا یک لیوان دوغ یا شیر هم میل کنید. حالا بخوابید و بگذارید تمام تصویرها، صداها، صورتها با همه زشتی ها و دادوفریادهایشان با خیال راحت به ذهنتان وارد شوند. مقاومت نکنید.
درست مثل آن که دری را به رویشان باز کرده باشید. سرتان پر از صدا و تصویرهای تند و جوروجوار خواهد شد. آرام باشید، حالا ذهنتان را کنترل کنید. خودتان را در سالنی تجسم کنید و در بزرگ ، محکم و بلند سالن را به روی تصویرها و صداها ببندید. در را تجسم کنید.
صداها، صورتها و شکلهای عجیب و غریب پشت در مانده اند، فریاد می زنند، به در می کوبند؛ اما در خیلی محکم است.
آسوده باشید فقط چند لحظه طول می کشد. خسته می شوند. کم کم صداها آرام می شود و شما در سالن بزرگ ، آرام و خلوتی مانده اید که جان می دهد برای یک خواب راحت. این شیوه را هم مثل همه آن قرصها و کپسول ها و جوشانده هایی که تا حالا آزموده اید، امتحان کنید.
نتیجه اش ، کشفی است که شما را شگفت زده خواهد کرد: کشف قدرت عجیب و غریب و باورنکردنی ذهن آدمیزاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها