(فیلم)

نفرت شیرها از یوزپلنگ ها

در این فیلم مهیج و نادر حیات وحش که توسط دو دوربین گرفته شده بیننده شاهد یکی از صحنه های بی رحمانه دنیای جانوران خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۱۸۴۴
نفرت شیرها از یوزپلنگ ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، شیرها دشمن خونی یوزپلنگ ها هستند. با اینکه یوزپلنگ (چیتا) برخلاف کفتار کمترین خطری برای شیر محسوب نمی شود، نفرت سلطان جنگل از یوزپلنگ عجیب به نظر می رسد.

یوزپلنگ را می توان تقریبا جانوری بی دفاع دانست. این حیوان به استثنا سرعت اولیه اش که آن هم کمتر از یک دقیقه طول می کشد هیچ وسیله ای برای دفاع از خود در برابر شیرها، کفتارها یا حتی چند شغال ندارد.

شکار یوزپلنگ را فقط جانوران کوچک و غزال ها تشکیل می دهند. بنابراین نمی توان‌گفت که شیرها بر سر قلمرو با یوزپلنگ ها دشمنی دارند. نفرت شیرها از یوزپلنگ ظاهرا امری غریزی است.

سه یوز پلنگ نر هم خون بر سر یک ماده با هم در حال نبرد هستند غافل از اینکه مرگ در چند قدمی آنها در کمین است.

ماده یوز پلنگ که در بالای درختی کم ارتفاع است با مشاهده دو شیر نر قصد فرار دارد که توسط که یکی از شیرها به دام افتاده و جمجمه اش زیر دندان های قدرتمند حیوان درنده خرد می شود.

سه یوزپلنگ نر هنوز بر سر ماده ای که مرده است با هم می جنگند. یکی از آنها به شدت مجروح می شود و ناله سر می دهد.

دومین شیر نر به سوی حیوان زخمی هجوم می آورد. یوزپلنگ زخمی از جا بر می خیزد تا فرار کند اما به دلیل جراحت قادر به دویدن نیست. شیر به سرعت به چیتا می رسد و در حمله ای سهمناک او را می کشد. شیر دوم نیز به او می پیوندد.

نفرت آنها از یوزپلنگ به اندازه ای است که حتی به جسدش هم رحم نکرده و آن را می درند. شیرها گرسنه نیستند که یوزپلنگ را به عنوان طعمه کشته باشند.

دو یوزپلنگ نر دیگر به خود آمده و در فاصله ای دور ناظر صحنه هستند .یکی از شیرها چند قدمی به سوی آنها می دود اما فاصله اش با یوزپلنگ ها زیاد است پس دوباره به سراغ لاشه چیتا مرده بازگشته و خشمش را روی جسد خالی می کند.

این فیلم مهیج و نادر حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها