محمود عسگری آزاد: هر کدام از استان‌ها که منابع مالی برای استخدام در سال جاری دارند،پیشنهادات خود را برای استخدام ارائه کنند

مجوز استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی استانی صادر شد

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از امکان‌پذیر شدن استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که در دولت قبل در استان‌ها برگزار شده بود خبر داد و گفت: میزان استخدام‌ها براساس منابع مالی استخدامی استانی در هر استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۴۰۲

به گزارش ایرنا، محمود عسگری آزاد دیروز در حاشیه نشست تخصصی علمی تبیین و ارزیابی رویکردهای ناظر بر اصلاح و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری، در خصوص تعیین‌تکلیف آزمون استخدامی استانی که در دولت قبل برگزار شده بود، اظهار کرد: به استان‌ها اعلام شده که هر کدام از استان‌ها که منابع مالی برای استخدام در سال جاری دارند، پیشنهادات خود را برای استخدام ارائه کنند تا مجوزهای لازم صادر شود و تا حد امکان پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدام شوند.

وی درخصوص چگونگی ساماندهی استخدام کارمندان بدون ضابطه در دولت قبل نیز گفت: این کارمندان به صورت قراردادی استخدام شده‌اند و استخدام رسمی نبوده‌اند البته قرار است 15 درصد از این کارمندان در سال جاری ساماندهی شوند.وی با بیان آن‌که این کارمندان از نظر تطبیق شرایط احراز و توانمندی‌ها بررسی خواهند شد، افزود: افرادی که با رشته تحصیلی در شغل‌های نامرتبط استخدام شده‌اند به بخش‌های مرتبط با رشته تحصیلی جابه‌جا خواهند شد.

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برخی از این افراد با توجه به سابقه خدمت یا تحصیلات ارتقای شغلی خواهند یافت یا باید برای تطبیق با شغل در نظر گرفته شده در دوره‌های آموزشی حضور یابند.وی ادامه داد: البته این امکان وجود دارد فرد قراردادی جابه جا شود یا این‌که قراردادی نیز دیگر تمدید نشود.عسگری آزاد درباره شرط سنی برای بازنشستگی نیز گفت: اکثر کشورها سن را مبنای بازنشستگی قرار داده‌اند به نحوی که فاصله تا امید به زندگی، شرط بازنشستگی است.وی از انجام بحث‌های کارشناسی در خصوص شرط سنی برای بازنشستگی در ایران خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون بررسی‌های زیادی در این خصوص در حال انجام است.

احتمال افزایش زمان بازنشستگی به 35 سال

درهمین حال قرار است در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که در دست بررسی است، زمان بازنشستگی درکشور با پنج سال افزایش از 30سال فعلی به 35 سال افزایش یابد.به گزارش ایسنا، محمد طباطبایی، رئیس کارگروه بررسی و بازنگری درقانون مدیریت خدمات کشوری با اشاره به این‌که در بررسی‌هایی که در ماده‌ها و تبصره‌های قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده 70 درصد مواد بدون تغییر مانده است، اظهار کرد: در عین حال 30درصد دچار تغییر شده که 90 درصد آن مربوط به حوزه‌های بازنشستگان، صندوق‌های بازنشستگی، استخدام‌ها و تقسیم کار است.

وی از قانونمند شدن استخدام و گزینش ورود به خدمت در نظام اداری خبر داد و گفت: استراتژی فعلی به گونه‌ای است که خدمت مادام‌العمر بوده و امنیت شغلی وجود دارد، این در حالی است که با تحولات انجام شده نه‌تنها امنیت شغلی برای کارکنان پایدار‌تر می‌شود، بلکه در صورت تصویب زمان بازنشستگی، به 30 تا 35 سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: باید نظام کاری ما دچار انعطاف‌پذیری شود و استخدام‌ها در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت یکساله که قابل تمدید است یا بلند‌مدت در دوره سی و پنج ساله باشد. وی با تاکید بر این‌که نظام بازنشستگی کنونی با بحران روبه‌روست، تصریح کرد: در حالی که در حالت استاندارد باید در مقابل هفت شاغل یک بازنشسته وجود داشته باشد در کشور ما به هیچ عنوان این گونه نیست. از این رو تصمیم گرفتیم بیشترین تغییر را در قوانین بازنشستگی ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها