نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهند با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد از فردا یکشنبه بسیاری از مناطق کشور را در بر می گیرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۳۸
آغاز بارش‌ها در بسیاری از نقاط کشور

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایرنا، افزود: با ورود این سامانه بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد و در بعضی نقاط تگرگ در استانهای اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین و غرب اصفهان و از بعدازظهر در استانهای البرز و تهران از فردا یکشنبه آغاز می شود.

وی افزود: این سامانه بارشی سبب خواهد شد که از روز دوشنبه هفته جاری شاهد بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد و در بعضی نقاط تگرگ استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، شمال سمنان، همدان، یزد، کرمان و فارس باشیم.

وظیفه یادآور شد: توصیه می شود برای اجتناب از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارش شدید کوتاه مدت، رعد و برق و و تگرگ تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا از بروز هرگونه خسارتهای احتمالی جلوگیری شود.

وی در خصوص دمای هوای تهران نیز گفت: پیش بینی می شود بیشینه و کمینه هوای تهران روز یکشنبه بین 28 تا 19 درجه بالای صفر باشد و آسمان تهران نیز در این روز قسمتی ابری در بعدازظهر ابری و وزش باد، اوایل شب همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: نقشه های هواشناسی نشان می دهد بیشینه و کمینه هوای تهران روز دوشنبه این هفته با روند کاهشی خود به 25 تا 16 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده ، وزش باد به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت که هم اکنون دمای هوای تهران 26 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 15 درصد و سرعت وزش باد در تهران حدود 11 کیلومتر در ساعت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها