در این2حادثه، تعدادی مجروح و به چند خانه و خودرو نیز آسیب وارد شد

2 انفجار مهیب گاز در تبریز و مشهد

انفجار شدید لوله گاز عصر روز پنجشنبه در شهر تبریز موجب وحشت مردم ساکن در نزدیکی محل حادثه شد.
کد خبر: ۶۶۶۹۲۱

به گزارش سازمان آتش‌نشانی، سخنگوی این سازمان در ارتباط با این حادثه گفت: عصر پنجشنبه گذشته صدای انفجار شدیدی در شهر تبریز در منطقه ولیعصر به گوش رسید و با تماس مردمی، آتش‌نشانان عازم محل حادثه شدند.جلال ملکی افزود: به‌دلیل وسعت انفجار و شعله‌های آتش چهار ایستگاه کمکی آتش‌نشانی نیز عازم محل شدند.

وی تصریح کرد: بررسی‌های اولیه معلوم کرد تعدادی از کارگران در خیابان ولیعصر تبریز مشغول کار بودند که لودر حفاری با لوله گاز برخورد و موجب انفجار شده بود. در اثر این انفجار مهیب شیشه‌ها و در و پنجره منازل اطراف این منطقه شکسته شد و به دو دستگاه خودرو که در نزدیکی محل انفجار بود، خسارت زیادی واردآمد و پنج نفر از کارگران نیز دچار سوختگی شده بودند.

ملکی خاطرنشان کرد: با تحویل مصدومان به اورژانس، پس از سه ساعت تلاش، آتش‌سوزی مهار شد.

روشن کردن فندک، مشهد را لرزاند

گزارش دیگری نیز حاکی است، مدیر حوزه سه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از انفجار شدید یک کارگاه تعمیرات لوازم خانگی در این شهر خبر داد.

ابوالفضل تیموری در این‌باره گفت:‌ ساعت 11 پنجشنبه چهارم اردیبهشت در پی تماس مردمی با سامانه 125 شهر مشهد، آتش‌نشان‌ها از حادثه انفجار در بلوار امت اطلاع یافته و به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: آتش‌نشان‌ها در محل مشاهده کردند در یک کارگاه تعمیرات لوازم خانگی آتش‌سوزی رخ داده و شدت انفجار ناشی از این آتش‌سوزی یکی از مغازه‌های مجاور و دو خودرو را نیز به کام کشیده است. مدیر حوزه 3 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که یک دستگاه خودروی عبوری نیز به علت همزمانی انفجار و لحظه عبورش از این محل دچار حادثه شد بود، گفت: شدت این انفجار به نحوی بود که شیشه‌ها و برخی از مصالح ساختمانی تا شعاع 30 متری این مغازه نیز به اطراف پرتاب شده و مردی که تعمیر کار کارگاه بود، زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

تیموری نشت گاز مایع از سیلندر و روشن‌کردن فندک از سوی تعمیر کار حادثه‌دیده را علت این انفجار اعلام کرد. تحقیقات در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها